سالگرد شخصیت‌های بزرگ

تمبر شخصیت‌های بزرگ منتشر شد

0
196

سالگرد شخصیت‌های بزرگ

سالگرد شخصیت‌های بزرگ سالگرد شخصیت‌های بزرگپست قرقیزستان پنج تمبر جدید به مناسبت سالگرد شخصیت‌های بزرگ منتشر کرد. در سال ۲۰۱۷ مردم سراسر دنیا تاریخ سالگرد شخصیت‌های بزرگ را که به توسعه تمدن بشری خدمت کرده‌اند، جشن می‌گیرند.
این شخصیت‌ها که افرادی مشهور و مهم برای تمدن ما هستند، توسط پست قرقیزستان با پنج تمبر اصیل تقدیر شدند.
اولین تمبر تصویر جاناتان سوییفت (Jonathan Swift) (350امین سالگرد تولد) را تصویر کرده است که نویسنده و شخصیتی بسیار بااستعداد و معروف انگلو ایرلندی است. او شناخته شدن خود را مدیون داستان «سفرهای گالیور» است –داستانی ماجراجویی که میان مردم کشورهای مختلف بسیار معروف است. آثار سویفت به زبان‌های دیگر از جمله زبان قرقیزستانی ترجمه شده است. او پس از شرکت در جنگ‌های استقلال ایرلند، به انگلستان رفت و به فعالیت سیاسی پرداخت. در بازگشتش به ایرلند، ریاست کلیسای جامع سنت پاتریک دوبلین را به‌عهده گرفت و در همین دوران آثار زیادی را به رشته تحریر درآورد. سوییفت را یکی از چیره‌دست‌ترین نثرنویسان ادبیات انگلیسی می‌دانند.

سالگرد شخصیت‌های بزرگ سالگرد شخصیت‌های بزرگدومین تمبر سالگرد شخصیت‌های بزرگ به سر آرتور چارلز کلارک (Sir Arthur Charles Clarke) (صدمین سالگرد تولد) اختصاص یافته است که یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین شخصیت‌های علم تخیلی در قرن ۲۰ است. او به عنوان داشمند و مخترع سهم بزرگی در توسعه علم و هنر جهان داشته است. کلارک برای رمان و فیلم  odyssey space که با دستیاری استنلی کوبریک درسال ۲۰۰۱  کارگردانی کرد،در جهان شناخته شد.

سالگرد شخصیت‌های بزرگ سالگرد شخصیت‌های بزرگماریا اسکلودوسکی کوری (Maria Skłodowska-Curie) (150امین سالگرد تولد) که روی سومین تمبر تصویر شده، دانشمندی بزرگ در زمینه فیزیک  شیمی است. او اولین زنی بود که برنده جایزه نوبل شد و همچنین اولین فرد و تنها زنی بود که دوبار این جایزه را در دو علم مختلف دریافت کرد.

سالگرد شخصیت‌های بزرگ سالگرد شخصیت‌های بزرگچهارمین تمبر سالگرد شخصیت‌های بزرگ به جیاچینو روسینی (Gioachino Rossini) (225امین سالگرد تولد) اختصاص دارد. او بزرگترین آهنگساز ایتالیایی زمان خود بود. جیاچینو روسینی شهرت خود را مدیون اپراهای « The Barber of Seville» و « Cinderella» و بسیار از شاهکارهای ساخته شده دیگر است که روی تمام صحنه‌ها از جمله صحنه قرقیزستان اجرا شده است.

سالگرد شخصیت‌های بزرگ سالگرد شخصیت‌های بزرگو نهایتا روی آخرین تمبر سالگرد شخصیت‌های بزرگ تصویر جان رونالد تولکین (John Ronald Reuel Tolkien) (125امین سالگرد تولد) دیده می‌شود که نویسنده انگلیسی، دانشمند و استاد دانشگاه آکسفورد و متخصص برجسته ای است که کتاب‌های هابیت و ارباب حلقه‌ها از آثار اوست. وی علاقه وافری به ساختن زبان‌های علمی یا فراساخته داشت و شاید تنها کسی که  خالق ١۵ زبان تخیلی است.

سالگرد شخصیت‌های بزرگ سالگرد شخصیت‌های بزرگ تمام این شخصیت‌ها در حوزه‌های مختلف فرهنگی و علمی فعال بودند، اما هریک از آن‌ها سهم منحصر به فردی در جامعه خود ایفا کرده‌اند.  به مناسبت این سالگرد شخصیت‌های بزرگ تمبر جدیدی منتشر شده است.

ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر