موزه تمبر آستان قدس رضوی

موزه تمبر آستان قدس رضوی

موزه آستان قدس رضوی،  از بزرگترین و کامل ترین موزه های ایران است و با بیش از یک میلیون بازدیدکننده در سال، یکی از بزرگترین و غنی ترین موزه های ایران قلمداد می گردد

بر اساس آنچه در تارنمای این موسسه نوشته شده، هدف از ایجاد این مرکز فرهنگی در حرم امام رضا (ع) نمایش نمونه‌هایی از آثار نفیسی بوده که در طی زمان توسط علاقه‌مندان به تقدیم بارگاه ملکوتی این امام گردیده است.

اولین موزه در آستان قدس رضوی در سال ۱۳۲۴ هجری شمسی در ساختمانی به مساحت ۱۰۲۴ متر مربع در صحن امام خمینی بنا گردید. این موزه به مدت چهل سال تنها موزه آستان قدس رضوی بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی  موزه آستان قدس رضوی  مسیر توسعه را پیمود و در طی سالهای پس از انقلاب چندین بار دچار تغییر و دگرگونی گردید. در حال حاضر سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در زیر مجموعه معاونت امور موزه ها دارای سه اداره حفاظت و مرمت آثار فرهنگی ، پژوهش و معرفی اشیاء و گنجینه های آستان قدس رضوی است که خود دارای موزه ها و گنجینه‏های متعددی است از جمله گنجینه تمبر و اقلام پستی.

موزه تمبر آستان قدس رضوی

گنجینه تمبر و اقلام پستی  با فضای نمایشی ۳۰۰ متر تعداد زیادی تمبر و اقلام پستی ایران و اکثر کشورها را به نمایش گذاشته است. جالب است بدانید تقریباً تمامی تمبرها و دیگر اقلام پستی موجود در آن از مجموعه هدایای تقدیمی به آستان مقدس امام رضا (ع) است. در این گنجینه، صدها هزار قطعه انواع تمبر و دیگر اقلام پستی از دوره قاجار تا جمهوری اسلامی ایران موجود است که تنها بخشی از آن، در معرض دید عموم قرار گرفته .

ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر