گرانترین تمبرهای جهان

0
6697

گرانترین تمبرهای جهان

گرانترین تمبرهای جهان

گرانترین تمبرهای جهان را می توان در فهرستی به شرح زیر دسته بندی کرد:

در سال ۱۸۵۶ میلادی در  کشور کوچک گویان ( مستعمره انگلیس) نیاز فوری به تمبر پیداشد و چون تا رسیدن تمبر از انگلیس زمان بر بود  فرماندار محلی در جرج تاون (  Georgetown )  از روزنامه رسمی محلی خواست تا برای مصارف محلی تمبر چاپ کند. سپس دو تمبر یک  و چهار سنتی چاپ شد. تمبر یک سنتی برای ارسال روز نامه  و تمبر چهار سنتی برای ارسال نامه مورد استفاده قرار می گرفتند.

تمبر یک سنتی قرمز

تمبر یک سنتی روی کاغذ نازک قرمز رنگ با جوهر سیاه در یک کادر چهار گوش با نام گویان بریتانیا و نوشته لاتین شعار مستعمره (  Damus Petimus Que Vicissim ) و تصویر یک کشتی چاپ شد. به خاطر مسئله امنیت و عدم جعل آنها ،تمبر توسط  مسئول پست امضا شد. مدت استفاده از این تمبر بسیار کوتاه بود.

 تمبر یک سنتی که به شکل هشت گوش بریده شده در سال ۱۸۷۳ توسط پسر بچه ۱۲ ساله ای در اتاق زیر شیروانی خانوادگی پیدا شده و پس از مدتی به یک مجموعه دار به نام (McKinnon ) به مبلغ ناچیزی فروخته می شود. این مجموعه دار بعدها دریافت که این تمبر منحصر به فرد بوده و نمونه دیگری از آن دیده نشده است .

این تمبر که درسال ۱۹۸۰ به قیمت ۹۳۵۰۰۰ دلار فروخته شده بود آخرین بار در ۱۷ ژوئن ۲۰۱۴ در نیویورک به قیمت ۹میلیون ۴۸۰ هزار دلار فروش رفت و عنوان گرانترین تمبر جهان را به خود اختصاص داد. برای این تمبر امروزه  ارزشی حدود ۲۰ میلیون دلار برآورد شده .

گرانترین تمبرهای جهان

تمبر (The Treskilling yellow)

این تمبر سوئدی گرانترین تمبر جهان است که در سال ۱۸۵۵ چاپ شد . یکی از معدود تمبرهای باقی مانده (Treskilling yellow) در سال ۱۹۹۶ بیش از ۳ میلیون دلار فروخته شد . در سال ۲۰۱۰ قیمت این تمبر بیش از ۱۰ میلیون دلار تخمین زده شد.

 

گرانترین تمبرهای جهان

تمبر «پنی بلک» (Penny Black)

رولاند هیل در سال ۱۸۴۰ این تمبر را برای سیستم پستی انگلستان طراحی کرد. تصویر ملکه ویکتوریا روی این تمبر نقش بسته است. قیمت «بلک پنی» حدود ۵ میلیونی دلار تخمین زده می شود.

 

گرانترین تمبرهای جهان

تمبر «فرانکلین زی گریل»‌ (Tranklin Z – Grill)

این تمبر آمریکایی در سال ۱۸۶۸ طراحی شد. تصویر «بنجامین فرانکلین» روی این تمبر یک سنتی نقش بسته است . ارزش این تمبر حدود ۸ . ۸ میلیون دلار تخمین زده می شود.

گرانترین تمبرهای جهان

 

تمبر «اینورتد جنی» (Inverted Jenny)

در سال ۱۹۱۸ تمبر ۲۵ سنتی «اینورتد جنی» با خطا طراحی شد تصویر روی این تمبر کاملا وارنونه است به خاطر همین عنوان «اینورتد» یعنی واژگون را به آن داده اند. تنها کلید نمونه از این تمبر چاپ شد و در حال حاضر ارزش آن به ۳ میلیون دلار می رسد.

گرانترین تمبرهای جهان

تمبر پستی موریس

این تمبر حدود یکصد سال قبل در جزیره مورس به تعداد ۲۴۰ عدد چاپ شد. «جوزف بارنارد»‌ با  اقتباس از تمبرهای انگلیسی این تمبر را طراحی کرده است . قیمت آن در حال حاضر حدود ۶۸ . ۱ میلیون دلار است.

 

گرانترین تمبرهای جهان

 

ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر