روز بین‌المللی خانواده

تمبری به مناسب روز خانواده

0
527

روز بین‌المللی خانواده

روز بین‌المللی خانواده روز بین‌المللی خانوادهپست سن مارینو یک مجموعه شامل سه تمبر زیبا را به مناسبت روز بین‌المللی خانواده منتشر کرد. این تمبرها توسط ریکاردو گواسکو (Riccardo Guasco) طراحی شده و بر اهمیت  خانواده به عنوان ارزشمندترین نهاد اجتماعی در روابط انسانی تاکید می کند.روز بین‌المللی خانواده فرصتی است مناسب برای تقدیس اهمیت خانواده نزد مردم، فرهنگ‌ها و جوامع مختلف.
مجمع جهانی سازمان‌ملل در تاریخ ٢٠سپتامبر سال ١٩٩٣، ١۵ می برابر با ٢۵ اردیبهشت را به دلیل لزوم برقراری روابطی شاد و سالم با خویشاوندان روز بین‌المللی خانواده اعلام کرد . همه ساله چنین روزی به عنوان روز جهانی خانواده در کشورهای مختلف گرامی داشته می‌شود.
روز بین‌المللی خانواده روز بین‌المللی خانواده هدف از گرامیداشت روز بین‌المللی خانواده، اهمیت این نهاد به عنوان اصلی‌ترین رکن جامعه و برطرف کردن مواردی است که در دنیای امروز این نهاد اساسی را تهدید می‌کند. علاوه بر آن، روز تکریم خانواده فرصتی است مناسب برای ارتقای سطح آگاهی عمومی در مورد مسائل مربوط به خانواده و بسط آن در جوامع مختلف.

روز بین‌المللی خانواده روز بین‌المللی خانوادهپست سن مارینو با توجه به اهمیت موضوع خانواده سه تمبر زیبا طراحی نموده است. تصویر اولین تمبر ،خانواده را به عنوان پناهگاه  واقعی و مکانی امن برای رشد و هماهنگی بین اعضای خانواده نشان می‌دهد و دومین تمبر خانواده را به عنوان ساختاری روشن ،متعادل و سر شار از حمایت های کیهانی بازنمایی می کند.و نهایتا سومین تمبر خانواده را به مثابه دوچرخه‌سوارانی تحت حمایت  صدای دل نشین طبیعت به تصویر کشیده است.

در ایران نیز همچون دیگر کشورهای جهان، دولت و مردم با گرامیداشت روز بین‌المللی خانواده حمایت خود را از این ارزشمندترین نهاد بشری اعلام می‌دارند چرا که خانواده‌ جایگاه تولد.محل رشد و هسته اصلی هر جامعه بشری است .

ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
اشتراک‌گذاری
نوشته قبلیغرق شدن کشتی تایتانیک
نوشته بعدیروز زمین پاک
راضیه علیپور، دانشجوی سال آخر کارشناسی ارشد رشته علوم ارتباطات در دانشگاه تهران است. او از سال 92 به عنوان خبرنگار گروه اجتماعی در خبرگزاری ایسنا وارد دنیای مطبوعات شده و سپس به عنوان خبرنگار اقتصادی دو‌زبانه در پایگاه خبري اتاق بازرگاني ايران مشغول به کار شد. او همچنین در مجلاتي مانند "صدا" به سردبیری رضا قوچانی و آینده نگر قلم زده و در حال حاضر در بخش بین الملل ماهنامه دنیای تمبر مشغول به فعالیت است.