روز زمین پاک

به مناسبت 22 آوریل روز زمین پاک

0
343

روز زمین پاک

روز زمین پاک روز زمین پاک

روز زمین پاک، روزی برای افزایش آگاهی و قدردانی نسبت به محیط زیست کرهٔ زمین است. روز زمین پاک دو بار در سال، یک بار در طول فصل بهار در نیمکره شمالی ( ۲۰ مارس) و در طول فصل پاییز در نیمکره جنوبی (که فصل بهار آن نیمکره محسوب می شود) برگزار می‌شود.

روز زمین پاک روز زمین پاکسازمان ملل متحد نیز هر سال در اعتدال بهاری، روز زمین پاکرا جشن می‌گیرد. این رسمی بود که توسط فعال صلح یعنی جان مک‌کانل در سال ۱۹۶۹ در اجلاس یونسکو معرفی شد و توسط سناتور آمریکایی گیلورد نلسون به عنوان یک جلسهٔ آموزشی در مورد محیط زیست بنیان گذاشته شد. در خیلی از کشورها روز ۲۲ آوریل هم زمان با ۲ اردیبهشت روز زمین پاکاست و جوامع بسیاری نیز هفتهٔ زمین را با آغاز روز زمین پاکجشن می‌گیرند و تمام هفته را به فعالیتهای زیست محیطی اختصاص می‌دهند.

دوم اردیبشت برابر با ۲۲ آوریل، روز زمین پاک نام گذاری شده است روزی که باید بر خود یادآور شویم که حال زمین خوب . نیست و باید برخی از اعمال خود را اصلاح کنیم. باید شیوه و دیدگاه خود را نسبت به مواجه با زمین بهبود دهیم . بی شک بر ماست که زمین را دریافته و در نگهداری آن کوشا و یادآور باشیم
روز زمین پاک روزی است که در آن بسیاری از مردم جهان به پاکسازی محیط زیست می‌پرروز زمین پاک روز زمین پاکدازند و به حفظ آن کمک می‌کنندهدف اصلی شبکه روز زمین پاک داشتن شهر‌هایی با سازگاری بیشتر با محیط‌ زیست است. شبکه روز زمین پاک در طول این سال‌ها پروژه‌های ترویجی متفاوتی را برای رسیدن به این هدف اجرا کرده است. آگاه‌سازی و ترویج استفاده از منابع انرژی قابل بازیافت یکی از این اقدامات بوده است. مثلاْ در شهر کلکته در هند، در طی مراسمی که همین هفته برگزار می‌شود اهمیت مدیریت زباله به شهروندان آموزش داده می‌شود. در کاستاریکا نیز، در یک حرکت ترویجی از مردم خواسته می‌شود تا از آشنایان خود درخواست کنند که در روز زمین یک کار خوب برای کره زمین انجام دهند و عکس آن را منتشر کنند.

روز زمین پاک روز زمین پاکروز زمین پاک روز زمین پاکیکی از محبوب‌ترین راه‌های پاس داشتن روز زمین پاک، کاشتن نهال است. این کار به قدری ساده است که اغلب، ارزش آن فراموش می‌شود.

ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر