انوره دو بالزاک

به مناسبت سالروز تولد انوره دو بالزاک

0
316

انوره دو بالزاک

انوره دو بالزاک  انوره دو بالزاک
ورق تمبر بالزاک چاپ کشور موناکو

انوره دو بالزاک یکی از نویسندگان مشهور فرانسوی است که بسیاری از آثار او در کشور ما به زبان فارسی ترجمه شده است و اتفاقا ا جمله پرفروش ترین آثار ادبی خارجی نیز هست..
این نویسنده مشهور که بسیاری او را پیشوای مکتب رئالیسم اجتماعی توصیف می کنند، توانسته با خلق آثاری فوق العاده خودش را در سطح جهان معرفی کند

انوره دو بالزاک  انوره دو بالزاک
تمبر بالزاک چاپ کشور مولداوی

انوره دو بالزاک در بیستم می ۱۷۹۹ متولد شد. خانواده ی او از نظر شرایط اقتصادی در اوضاعی متوسط قرار داشتند، به همین دلیل نمی توانستند انوره را به یک مدرسه ی درجه یک بفرستند. سرانجام انوره در سن هشت سالگی به مدرسه ی شبانه روزی فرستاده شد، اما بنا به دلایلی در سال ۱۸۱۳ مجبور به ترک مدرسه شد. پس از آن مشخص شد که پدر وی قصد مهاجرت به پاریس را داشته است و بدین منظور برای به دست آوردن بودجه ی کافی مجبور شده از تحصیل انوره دو بالزاک جلوگیری کند.
به هر شکلی که بود انوره دو بالزاک موفق شد به دانشگاه برود و پس از سال ها تلاش و تحصیل در رشته ی سخت حقوق، مدرک خود را دریافت کند. نکته ی جالب در مورد دریافت مدرک حقوق انوره دو بالزاک این است که او این نشان خود را در زمانی بسیار کوتاه دریافت کرد. انوره دو بالزاک که سال های زیادی از عمر خود را به تحصیل در رشته ی حقوق پرداخته بود و دوست داشت در این رشته فعالیت خود را ادامه دهد، بنا به اصرار خانواده ی خویش مجبور به کنار گذاشتن حقوق و کار در زمینه ی ادبیات شد.

انوره دو بالزاک  انوره دو بالزاک
تمبر بالزاک چاپ کشور رومانی

اولین اثر شناخته شده ی انوره دو بالزاک روان شناسی ازدواج بود که در سال ۱۸۲۹ آن را منتشر کرد. در این دوران بالزاک سعی کرد با نوشتن رمان های عامه پسند برای خود درآمدی کسب کند تا بدین ترتیب بتواند از زیر بار قرض های خود رهایی یابد!.
در سال ۱۸۳۱ میلادی، رمان” چرم ساغری” توانست با فروش خوب زندگی انوره دو بالزاک را تا حدود زیادی دگرگون کند و به نگارش کتب مختلفی مشغول شود. کتبی که هر کدام به فروش مناسب و قابل توجهی نیز در سر تا سر فرانسه دست پیدا کرده بودند..
این رمان نویس و نمایشنامه نویس مشهور در طول زندگی شخصی خود با زنان زیادی روابط عاشقانه برقرار ساخت که در این بین بسیاری از این زنان را منبع الهام شخصیت های رمان های خویش قرار داد اما طولانی ترین رابطه او با کنتس” اولین هانسک”بود.

انوره دو بالزاک  انوره دو بالزاک
تمبر بالزاک چاپ کشور اکراین

وی که همسر اشراف زاده ای لهستانی بود ملک های بسیاری را در روسیه در اختیار داشت و با انوره دو بالزاک مکاتباتی ۱۷ ساله برقرار کرد. نامه های بالزاک به هانسکا در کتابی به نام «نامه به بیگانه» منتشر شده است. با وجود آن که همسر کنتس هانسکا در سال ۱۸۴۱ میلادی در گذشت؛ اما او درخواست ازدواج بالزاک را رد کرد، ولی در سال ۱۸۵۰ درست در زمانی که انوره دو بالزاک به سختی در بستر بیماری بود بالاخره درخواست ازدواج وی را پذیرفت.
چند ماه پس از این ازدواج، انوره دو بالزاک در شهر پاریس درگذشت و در گورستان پرلاشز به خاک سپرده شد..

ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر