تمبر؛کلید ورود به دنیای مجموعه‌داری

0
1017

 تمبر؛کلید ورود به دنیای مجموعه‌داری

تمبر؛کلید ورود به دنیای مجموعه‌داریاز دیرباز تا امروز مجموعه‌داری یکی از جذاب‌ترین مشغولیت‌های  افراد بوده است و اکنون نیز به یکی از کلاسیک‌ترین سرگرمی‌های تاریخ بدل شده است.بیشتر مجموعه‌داران معروف و معتبر دنیا این کار را از سنین کودکی و نوجوانی و با جمع‌آوری اشیای کوچک آغاز کرده‌اند. نوشت‌افزار، قوطی کبریت،دگمه و به‌ویژه تمبر.  اساساً مقوله‌ای مثل تمبر  سرآغاز راه ورود به دنیای کلکسیونری است.

تمبر؛کلید ورود به دنیای مجموعه‌داریشاید بدانید که در کشورهای توسعه‌یافته کلکسیونری  کاری است معمول که افراد از همه رده‌های فرهنگی ، اقتصادی،اجتماعی و سیاسی آن را انجام می‌دهند. اما در کشورهای درحال‌توسعه این سرگرمی هنوز در انحصار اقشار خاصی است و دلیل آن‌هم بسیار ساده است. توسعه فرهنگی همیشه در پی توسعه اقتصادی می‌آید و نه در پیش آن!

تمبر؛کلید ورود به دنیای مجموعه‌داری  با تمام این‌ها تبدیل‌شدن به یک کلکسیونر تمبر بهانه خاصی نمی‌خواهد؛ هم یک سرگرمی جذاب است وهم اینکه در صورت مداومت از مسیر درست برایتان صرفه اقتصادی خواهد داشت.
حتماً می‌دانید که تمبر در زمره  اوراق بهادار به‌حساب می‌آید و با خریدن و باطل کردن آن می‌شود هزینه ارسال بسته پستی را پرداخت کرد و در ضمن ارزش‌های فرهنگی و معنوی بسیاری هم دارد. اما تا حالا به این فکر کرده‌اید که مثل عکس‌های یادگاری، تمبر جمع کنید و داخل یک آلبوم ویژه جای دهید؟ یا اینکه چنین مجموعه‌ای می‌تواند یک آلبوم یادگاری ملی و یا حتی جهانی برای شما باشد؟ سرگرمی جذابی است. امتحان کنید.از یک روز خوب شروع کنید؛روزی مانند  سالروز تولد یا ازدواج یا  هر خاطره دوست‌داشتنی دیگر و یا اصلاً از روزی که یک تمبر هدیه گرفته باشید.این موضوع باعث می‌شود سال‌ها بعد هرگاه به مجموعه خود نگاه می‌کنید به یاد روز آغاز ، خاطرات خوشی را مرور کنید.

این را هم فراموش نکنید که اگر مسیر مجموعه‌داری درست طی نشود به‌احتمال‌زیاد در همان ابتدا، خسته و یا از مجموعه‌داری دل‌زده خواهید شد. اما اگر طبق اصول پیش بروید حتم داشته باشید که این کار یکی از جذاب‌ترین مشغولیات شما خواهد شد.در ضمن یک نکته دیگر هم وجود دارد و آن اینکه در کار مجموعه‌داری قبل از هر چیز باید نظم داشت و جمع‌آوری تمبر هم از این امر مستثنا نیست.

از تمبرهای روز شروع کنید که به‌راحتی و باقیمت مناسب در دسترستان هستند. بعد کم‌کم به عقب و عقب‌تر برگردید. مثل آن مورد عجیب بنجامین باتن!

ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر