زوج سلطنتی بریتانیا

حک کردن عشق زوج سلطنتی بریتانیا روی تمبر

0
949

زوج سلطنتی بریتانیا

زوج سلطنتی بریتانیا زوج سلطنتی بریتانیا

پست جرسی به مناسبت سالگرد عروسی زوج سلطنتی بریتانیا، شش تمبر منتشر کرد که داستان عشق و وفاداری آنها را روایت می‌کنند. در ماه نوامبر ۲۰۱۷ ملکه و شاهزاده فیلیپ، دوک ادینبورگ سالگرد عروسی خود را جشن می‌گیرند. برای یادآوری این رویداد به‌یادماندنی ، پست جرسی شش تمبر مخصوص منتشر کرد که روی آن زوج سلطنتی بریتانیا در مراحل مختلف ازدواجشان نشان داده شده‌اند.

زوج سلطنتی بریتانیا زوج سلطنتی بریتانیا

الیزابت الکساندر مری، از همان اول بچه خوش‌شانسی بود؛ کسی که اصلا قرار نبود هیچ‌گاه شاهزاده و سپس ملکه شود اما یک ازدواج نامتعارف در خاندان سلطنتی باعث شد مسیر زندگی او عوض شود. واقعیت این است که پدر الیزابت قرار نبود شاه بشود و این ادوارد بود که پسر بزرگ‌تر جورج پنجم بود و بعد از فوت پدر، پادشاه انگلستان شد اما عشق و علاقه ادوارد هشتم به والیس سیمپسون که زنی بزرگ‌تر از خودش و خارج از خانواده سلطنتی بود، باعث شد او خیلی زود بی‌خیال سلطنت شود و برود دنبال عشق و عاشقی خودش و این‌چنین چند سال قبل از آغاز جنگ جهانی دوم، پدرش آلبرت که بعدا نام جورج ششم را برای خودش برگزید، پادشاه انگلستان شد و الیزابت هم چون فرزند بزرگ‌تر بود، گزینه اول به ارث بردن تاج‌وتخت پدر شد. میراثی که چندان برایش انتظار نکشید و وقتی تنها ۲۶ سالش بود، توانست تاج شاهی را بر سرش بگذارد و آن را تا حالا که نودساله شده، حفظ کند؛ تاجی که خیلی‌ها معتقدند روی خون مردم دنیا شناور است و البته عده‌ای هم هستند که فکر می‌کنند ملکه احتمالا پاک دست ترین انسان دوران است و باید هر روز برای سلامتی‌اش دعا کرد.

ملکه الیزابت ساعت ۲:۴۰ بامداد روز ۲۱ آوریل سال ۱۹۲۶ در لندن به دنیا آمد. او و شاهزاده فیلیپ دوک ادینبورو یکدیگر را در جریان یک عروسی در سال ۱۹۴۴ ملاقات و در ۲۰ نوامبر ۱۹۴۷ در کلیسای وست مینیستر مقابل دو هزار مهمان ازدواج کردند. پیش از این روز بزرگ، این زوج سلطنتی بریتانیا در سال ۱۹۴۶ به طور مخفیانه نامزد کرده بودند؛ اما علام رسمی آن تا زمانی که شاهزاده الیزابت ۲۱ ساله شد، به تعویق افتاد. داستان عشق آن‌ها به یک افسانه تبدیل شده و هرکس در بریتانیا مشتاق به توسعه و گرمتر شدن روابط آنان بود. مراسم مجلل این خانواده سلطنتی در رادیو پخش شد و توجه مردم بسیاری از سراسر جهان را جلب کرد.

زوج سلطنتی بریتانیا زوج سلطنتی بریتانیا

 ملکه و همسرش فیلیپ در خاندان سلطنتی اولین زن و شوهری هستند که شصتمین سالگرد ازدواجشان را جشن گرفتند. او بار دیگر در شصتمین سالگرد ازدواجش به اتفاق شاهزاده فیلیپ به همان جایی رفت که ماه عسل را برگزار کرده بودند؛ یعنی ییلاقات همپشایر و در آنجا با همسرش فیلیپ عکس‌های ازدواجشان را بازسازی کردند.

زوج سلطنتی بریتانیا زوج سلطنتی بریتانیا

پست جرسی چندین تمبر را به خانواده سلطنتی بریتانیایی اختصاص داده، مثلا برای افتخار به پادشاه جورج، جشن تولد ۹۰ سالگی ملکه و دیگر مناسبت‌ها تمبر ویژه‌ای منتشر کرده است. شش تمبر منتشر شده توسط پست جرسی تصاویر یک زوج سلطنتی بریتانیا را نشان می‌دهد که گرما ، احترام و عشق در روابطشان نمایان است:

زوج سلطنتی بریتانیا زوج سلطنتی بریتانیا

ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر