تمبری برای بچه های گمشده

0
277

تمبری برای بچه های گمشده

تمبری برای بچه های گمشده

استفاده از تمبر در زندگی روزمره ما ایرانی‌ها آن‌قدر کم شده که وقتی به کاربردهای تمبر در کشورهای دیگر برخورد می‌کنیم، اولین واکنش شگفتی است و سپس افسوس! این مطلب را درباره تمبر در کشور کانادا بخوانید و خودتان قضاوت کنید.

یک شرکت تبلیغاتی با کمک اداره پست کانادا از چند سال پیش ابتکار جذابی را برای پیدا کردن کودکان گم‌شده انجام داده است. چاپ عکس این کودکان روی تمبر!

تمبری برای بچه های گمشدهشاید باید اینجا توضیحی داشته باشیم مبنی بر اینکه طبق آمارهای جهانی، اگر ۴۸ ساعت از گم‌شدن یک فرد بزرگ‌سال و باهوش نرمال بگذرد، احتمال مرگ او به بالای ۸۰ درصد می‌رسد ولی در مورد کودکان ماجرا بسیار متفاوت است و این بازه زمانی تا سال‌ها می‌تواند ادامه داشته باشد. واقعیت این است که کودکان توانایی کمتری دارند، راحت‌تر فریب می‌خورند،امکان دارد اسیر خلاف‌کاران شده باشند و جرئت اعتراض و فرار نداشته باشند، ممکن است از پلیس بترسند و به او مراجعه نکنند یا خیلی ساده تصور کنند که خانواده فراموششان کرده‌اند و حالا دارند بدون آن‌ها با خوبی و خوشی به زندگی ادامه می‌دهند!

با این اوصاف چاپ عکس کودکان روی تمبر کمک بزرگی است برای پیدا شدن دوباره آن‌ها.با گردش زیاد تمبر در سراسر کشور و دنیا این امکان به وجود می‌آید که افراد خیلی زیادی این تمبرها را ببینند و احیاناً بچه‌ها را بشناسند و حتی خود بچه با دیدن عکسش روی تمبر، جرئت بازگشت به خانه را پیدا کند چون بسیاری از کودکان گم‌شده، ممکن است براثر یک عصبانیت آنی و تصمیم‌گیری عجولانه از خانه فرار کرده باشند.تمبری برای بچه های گمشده

چاپ این تمبرها در یک سال گذشته باعث شکل‌گیری یک کمپین در کشور کانادا شده و افراد زیادی سعی می‌کنند تا فقط از این تمبرها استفاده کنند. در همین راستا مسئولان هتل “بورلی” در شهر تورنتو تعداد زیادی از این تمبرها را به‌صورت یک پوستر بر در این هتل نصب‌کرده‌اند تا مهمانان بتوانند از آن‌ها استفاده کنند و اتفاقاً استقبال بسیار خوبی هم از این تمبرها صورت گرفته و باعث شده تا پست کانادا به‌صورت جدی‌تر وارد عمل شده و انتشار این تمبرها را گسترش بدهد.

این را هم بدانید که تاکنون چندین کودک با این روش پیداشده و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشته‌اند.

تمبری برای بچه های گمشده

ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر