تمبرهای المپیک زمستانی

0
254

تمبرهای المپیک زمستانی

تمبرهای المپیک زمستانی

بازی‌های المپیک زمستانی در واقع بازی‌های ورزشی روی یخ و برف است که هر چهار سال یکبار در فصل زمستان برگزار می‌شود. این المپیک ورزشی به مانند بازی‌های المپیک تابستانی تحت نظارت کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اجرا می‌شود.

در سال  ۱۸۹۴  واز همان ابتدای تاسیس کمیته‌ بین‌المللی المپیک یکی از ورزش‌های پیشنهادی به آن برای برگزاری در المپیک، ورزش اسکیت‌روی‌یخ بود ولی تا  سال  ۱۹۰۸ و المپیک لندن  طول کشید تا این ورزش رسماً به جمع بازی های المپیک بپیوندد و پس از آن نیز سالها طول کشید تا بازی های زمستانی دارای رویداد ورزشی جداگانه ای تحت عنوان المپیک زمستانی شوند. در واقع در کنگره سالانه IOC مسئولان این کمیته تصمیم گرفتند تا بازی‌های المپیک ۱۹۲۴ که در شهر شامونی فرانسه برگزار می‌شد، دارای هفته‌ی بین‌المللی بازیهای زمستانی باشد که اتفاقا با استقبال خوبی هم همراه بود و کمیته‌ی بین‌المللی المپیک را بر آن داشت تا بازیهای زمستانی را بطور جداگانه و تحت‌ المپیکی مجزا و با نام بازی‌های المپیک زمستانی، هر چهار سال یک بار، برگزار کند.

تمبرهای المپیک زمستانی

 

 از همان زمان ها انتشار تمبرهای خاص برای این رویداد ورزشی از سوی کشورهای مختلف آغاز شد و نگاهی به تمبرهای منتشره در این باره نشان می دهد که مقاوم اول در این زمینه به کشوری در امریکای جنوبی می رسد. پاراگوئه ، که ۴۵ تمبر برای المپیک زمستانی منتشر کرده ولی حتی یک مدال هم از این بازی ها به دست نیاورده است!

تمبرهای المپیک زمستانی

رتبه بعدی با ۳۸ تمبر به صورت مشترک به کشورهای روسیه و مجارستان می رسد. روسیه ، کشوری پر از برف و یخ که در سال ۲۰۱۴ نیز میزبان بازی های المپیک زمستانی بود و مجارستان که که ورزشکارانش پر طرفدارترین پاتیناژهای دنیا را برای علاقمندان به نمایش می گذارند. مقام سوم را بلغارستان در دست دارد و جالب اینکه در رتیه بعدی را یک کشور گرم و خشک آفریقایی در اختیار دارد. چاد! کشوری فقیر که تا به حال هیچ نماینده ای در المپیک زمستانی نداشته ولی ۳۰ تمبر در این بار به چاپ رسانده است!

 

ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر