رمز داوینچی

به مناسبت 14 آگوست سالروز تولد لئوناردو داوینچی

0
320

رمز داوینچی

رمز داوینچی

 لئوناردو داوینچی را بیشتر به‌عنوان خالق نقاشی مشهور و رازآلود مونالیزا یا همان لبخند ژکوند می‌شناسند؛ اما واقعیت‌هایی درباره شخصیت و توانمندی‌های این چهره ماندگار وجود دارد که کمتر کسی از آن‌ها خبر دارد. مواردی از قبیل اختراع قیچی و مسلسل و تلمبه!

این هنرمند و مخترع ایتالیایی قادر بود با هر دودست و از دو جهت بنویسد. یعنی می‌توانست با دست راست معمولی و با دست چپ، برعکس بنویسد. او برای طرح‌های خود به‌وسیله‌ خط معکوس، یادداشت‌هایی را نوشته که فقط آن‌ها را در آیینه می‌توان خواند.  

رمز داوینچیجالب است بدانید که لئوناردو داوینچی قرن‌ها پیش از رواج گیاهخواری در دنیا ،رژیم گیاهخواری را مناسب تشخیص داده و در پیش‌گرفته بود و یکی از کارهای روزمره‌اش هم خریدن و آزاد کردن پرنده‌های قفسی بود. بازهم سده‌ها  پیش از توجه مردمان دنیا به حقوق حیوانات.

رمز داوینچیاین شخصیت برجسته برای این‌که از چگونگی کارکرد بدن انسان سر درآورد‌، به کالبدشکافی اجساد می‌پرداخت و از همین راه به درک جدیدی از ساختار بدن انسان رسید. داوینچی اولین فردی بود که متوجه شد سال‌های عمر هر درخت معادل تعداد حلقه‌هایی است که در مقطع افقی تنه آن پدید آمده است. او اولین کسی بود که اندام‌های بدن انسان را با برش مقطع طراحی کرد.
تابلوی “لبخند ژکوند” او  قرن‌هاست موردتوجه علاقه‌مندان به هنر قرار دارد ولی سرقت این تابلو در سال ۱۹۱۱  بود که شهرت این اثر را جهانی کرد و سال‌ها پس‌ازآن  چاپ کتاب “رمز داوینچی” به قلم “دن براون” و ساخت فیلمی به همین نام توسط ” ران هاوارد” بازار حدس و گمان‌ها درباره راز سربه‌مهر این نقاشی را به اوج رساند.

رمز داوینچی

داوینچی محبوبیت بسیاریدر دنیای فرهنگ و هنر دارد و بیش از ۱۰۰ تمبر با چهره یا  طراحی‌های او در ادارات پست کشورها به چاپ رسیده است که ۱۰ عدد از این تمبرها به کشور مجارستان تعلق دارد. پس‌ازآن یمنی‌ها با ۸ تمبر و فرانسوی‌ها با ۶ تمبر در رتبه‌های بعدی ایستاده‌اند و عجیب اینکه هم‌وطنان او در ایتالیا فقط ۳ بار برایش تمبر منتشر کرده‌اند! 

ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر