تمبر غرق شدن کشتی

0
334

تمبر غرق شدن کشتی

تمبر غرق شدن کشتی تمبر غرق شدن کشتیپنجاه سال پیش یک کشتی به نام وهاین (Wahine) در بندر ولینگتون نیوزلند غرق شد،این حادثه ۵١ کشته برجای گذاشت. پست نیوزلند به مناسبت پنجاهمین سالگرد این واقعه شش تمبر با تصاویری از لحظات دردناک این اتفاق تلخ ،منتشر کرده است .تصاویری شامل لحظه آماده شدن کشتی برای سفر، زمان رخداد حادثه، صحنه های مختلف از عملیات نجات و نهایتا شکستن و فروریختن کشتی.
تمبر غرق شدن کشتی تمبر غرق شدن کشتیغرق شدن کشتی وهاین در تاریخ ١٠آوریل ١٩۶٨یکی از شناخته شده ترین فجایع دریایی در تاریخ نیوزلند محسوب می شود، اگرچه فاجعه بزرگتر از آن با قربانیان بیشتر نیز رخ داده است ،اما رادیو و تلویزیون با انتشار فوری عکس ها و فیلم های مربوط ، اخبار این حادثه تلخ را به تمام جهان مخابره کرد.. علت اصلی بروز این حادثه وقوع طوفانی بسیار شدید در بندر ولینگتون یکی از بدترین طوفان های ثبت شده در نیوزلند بود.

تمبر غرق شدن کشتی تمبر غرق شدن کشتی

حادثه غرق شدن کشتی وهاین و کشته شدن ۵١ نفر برای کشور نیوزلند آنچنان تلخ و بزرگ بود که بعد از گذشت پنجاه سال همچنان برای یادبود آن تمبر غرق شدن کشتی منتشر می کند. این در حالی است که در سال ٩۶ ایران شاهد دو حادثه بزرگ یعنی سوختن ساختمان پلاسکو و غرق شدن کشتی نفتی سانچی بوده است، اما هیچگونه تمبری برای یادبود و بزرگداشت این وقایع جانسوز از سوی شرکت پست ایران منتشر نشده است.

تمبر غرق شدن کشتی تمبر غرق شدن کشتی

ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر