نخستین تمبرهای المپیک زمستانی ۲۰۲۲

0
360

نخستین تمبرهای المپیک زمستانی ۲۰۲۲

نخستین تمبرهای المپیک زمستانی ۲۰۲۲ نخستین تمبرهای المپیک زمستانی ۲۰۲۲پست چین نخستین تمبرهای المپیک زمستانی ۲۰۲۲ را منتشر کرد. تمبرها آرم بازی های المپیک زمستانی و بازی های پارالمپیک رادر پس زمینه ای سفید که نماد برف پاک زمستانی است، به تصویر کشیده اند. روی نخستین تمبرهای المپیک زمستانی ۲۰۲۲ نشانه ضد تقلبی (علامتی برای تشخیص تمبر تقلبی از نمونه اصیل آن )و کلمات «بیجینگ ۲۰۲۲» حک شده است. بجینگ یا پکن پایتخت جمهوری خلق چین یکی از پرجمعیت‌ترین شهرها ی جهان است. این شهر در سال ۲۰۱۴ بیش از ۲۱٬۵۱۶٬۰۰۰  نفر  جمعیت داشته‌است. پکن دومین شهر پرجمعیت چین پس از شانگهای و مرکز سیاسی، فرهنگی و آموزشی کشور است. فرودگاه بین‌المللی پکن نیز دومین فرودگاه شلوغ جهان از نظر ترافیک مسافران است.

نخستین تمبرهای المپیک زمستانی ۲۰۲۲ نخستین تمبرهای المپیک زمستانی ۲۰۲۲سابقه تاریخی این شهر به حدود سه هزار سال پیش می‌رسد و در هشت قرن اخیر در اغلب دوره‌ها پایتخت چین بوده‌است. کمتر شهرهایی در دنیا هستند که برای دوره‌ایی طولانی مرکز سیاسی و فرهنگی باقی مانده باشند، به همین جهت آثار تاریخی زیادی در شهر وجود دارد. پکن میزبان المپیک ۲۰۰۸ بود و برای برگزاری المپیک زمستانی ۲۰۲۲ نیز انتخاب شدو به این ترتیب اولین شهری است که هم المپیک تابستانی و هم المپیک زمستانی در آن برگزار می شود.

نخستین تمبرهای المپیک زمستانی ۲۰۲۲ نخستین تمبرهای المپیک زمستانی ۲۰۲۲تاریخ اجرای بازی های المپیک زمستانی از ۴ تا ۲۰ فوریه سال  ۲۰۲۲ است. این بازی ها پس از انجام بازی های پارالمپیک زمستانی در تاریخ ۴ تا ۱۳ مارس برگزار خواهد شد. “هان  زیرونگ “دبیر کمیته سازمان پکن ۲۰۲۲  در زمان انتشار تمبرها در اوایل ماه جاری  گفت :«انتشار تمبرهای یادبود برای سنت المپیک کمک می کند تا تصویر پکن ۲۰۲۲، روح المپیک و فرهنگ چینی ارتقا یابد.» نخستین تمبرهای المپیک زمستانی ۲۰۲۲ نمایانگر ثبت فرایند میزبانی المپیک در شهر تاریخی پکن است. انتشار تمبرهایی با موضوع وقایع مهم ورشی و نقش آن در معرفی فرهنگ چینی اهمیت توجه به این رسانه کوچک فرهنگی را دو چندان میسازد.

نخستین تمبرهای المپیک زمستانی 2022 نخستین تمبرهای المپیک زمستانی ۲۰۲۲

ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر