گردهمایی آثار تاریخی و هنری زیر یک سقف

به مناسبت 10 آگوست سالروز افتتاح موزه لوور

0
87

گردهمایی آثار تاریخی و هنری زیر یک سقف

گردهمایی آثار تاریخی و هنری زیر یک سقف

همه ما موزه ” لوور ” را به عنوان یکی از معروفترین بناهای جهان می شناسیم. این بنای زیبا که به سبک یونانی ساخته شده زمانی مقر پادشاهی حاکمان فرانسه بوده تا این که پس از انقلاب کبیر فرانسه کمیته ای جهت ایجاد یک موزه در این ساختمان تاریخی تشکیل شد تا این که سرانجام در دهم اوت ۱۷۹۳ میلادی  موزه تاریخی لوور در این محل افتتاح شد. موزه ای که آثار تاریخی گوناگونی را از سراسر دنیا در خود جای داده است. اشیایی که گاهی سوالهای بسیاری را در باره سفر حیرت انگیزشان از مشرق زمین تا کشور فرانسه به ذهن متبادر می سازند.آثاری مانند سر ستون ها تخت جمشید!

گردهمایی آثار تاریخی و هنری زیر یک سقف البته اهمیت “لوور” فقط به دلیل وسعت و میزان آثار نگهداری شده در آن نیست بلکه کیفیت آثار هنری موجود در موزه ، نحوه نگهداری از آنها ، وسعت تالارها و ارزش مجموعه های موجود در آن ، این موزه را به یکی از پراهمیت ترین مراکز نگهداری آثار هنری جهان تبدیل کرده است. این موزه یکی از مکان های جذب توریست درکشور فرانسه است و صنعت توریست در این کشور را پررونق تر ساخته است.

گردهمایی آثار تاریخی و هنری زیر یک سقفگردهمایی آثار تاریخی و هنری زیر یک سقفبدیهی است که برای این بنای تاریخی و اساساً موزه ها تمبرهای فراوان و گوناگونی منتشر شده باشد. هر کشوری لااقل یکی یا دو تمبر برای موزه ها چاپ کرده است ولی کشور اتریش با انتشار ۴۵ تمبر با تصاویر موزه های گوناگون در این زمینه رکورد دار است.. پس از آن هلندی ها  با چاپ ۴۱ تمبر  با سوژه موزه رتبه دوم را از آن خود کرده اند و  مسئولان پستی کشور موناکو با چاپ ۲۹ تمبر رتبه سوم را دارا هستند .فرانسوی ها و بلژیکی ها  هم هر کدام با ۲۲ تمبر در مقام چهارم ایستاده اند.

ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر