بهترین تمبر مذهبی ۲۰۱۷

0
148

بهترین تمبر مذهبی ۲۰۱۷

بهترین تمبر مذهبی 2017 بهترین تمبر مذهبی ۲۰۱۷بهترین تمبر مذهبی ۲۰۱۷ انتخاب و اعلام شد. تمبر مادر ترزای کوزوو(Kosovo) جایزه بهترین تمبر مذهبی ۲۰۱۷ را دریافت کرد. این تمبر برای احترام به  شخصیت  مقدس و فروتن مادر ترزا، در ۴ سپتامبر رونمایی شد.

بهترین تمبر مذهبی 2017 بهترین تمبر مذهبی ۲۰۱۷جمهوری کوزوو (کوسوو) کشوری در شبه‌جزیره بالکان در جنوب خاوری اروپا است. کوزوو در سال ۲۰۰۸ از صربستان اعلام استقلال کرد اما صربستان این استقلال را به رسمیت نشناخته و آن را بخشی از خاک خود می‌داند. ۱۱۰ کشور دنیا تا ۲۷ فوریه ۲۰۱۷ کوزوو را به رسمیت شناخته‌اند و این کشور به عضویت نهادهای بین‌المللی همچون بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول درآمده‌است. اما روسیه و چین دو عضو دائم شورای امنیت استقلال کوزو را به رسمیت نشناخته‌اند و این کشور به عضویت سازمان ملل درنیامده ‌است. کوزوو پس از اعلام استقلال یک‌جانبه نام خود را از اقلیم کوزوو به جمهوری کوزوو تغییر داد.

اگنس گونجا بویاجیو معروف به مادر ترزا راهبه کاتولیک آلبانیایی، بانی و موسس امور خیریه در هند بود. او در سال ۱۹۲۸ به هندوستان رفت و به گرو tas  پیوست. به‌خاطر ارادتی که به “ترزا اهل آویلا”، راهبه اسپانیایی و بنیانگذار یکی از جریان­های رهبانیت و خدمات خیرخواهانه داشت، نام ترزا را برای خود برگزید ونهایتا در سال ۱۹۴۸ صومعه را ترک کرد تا پرستاری بیاموزد. مادر ترزا به خاطر خدمات انسان‌دوستانه‌اش در سال ۱۹۷۹، جایزه صلح نوبل را دریافت کرد و در سال ۲۰۰۳ از طرف پاپ ژان پل دوم متبرک شناخته شد. پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان مادر ترزا را رسما در روز چهارم سپتامبر ۲۰۱۶ به عنوان یک قدیس اعلام کرد.

بهترین تمبر مذهبی 2017 بهترین تمبر مذهبی ۲۰۱۷در دهم سپتامبر ۱۹۴۶ ترزا حس عجیبی را هنگام سفر به دیر لورنتو در دارجلینگ تجربه کرد که آن را “ندایی در درون ندا” خواند. ترزا می‌گوید: «من می‌خواستم دیر را ترک کنم و به مردم فقیر در حالی که در میان آنها زندگی می‌کنم، کمک کنم. این یک وظیفه بود.» او متعهد به زندگی بهتر، خیریه، همبستگی و عشق در میان مردم بود. قناعت و فروتنی او افتخاری برای ملت آلبانی و تمام بشریت محسوب می شود. مادر ترزا در خاطرات خود می‌نویسد که ۵ سال اول خدمت رسانیش مملو از دشواری‌ها و مشقات زیادی بوده‌است. او درآمدی نداشت و هیچ حمایت کننده ای برای دریافت غذا و مایحتاج برخوردار نبود. ترزا در این مدت دچار احساس تنهایی و شک و تردید و وسوسه‌ای برای بازگشت به زندگی نسبتاً آسوده در دیر شد.

بهترین تمبر مذهبی 2017 بهترین تمبر مذهبی ۲۰۱۷مادر ترزا برای همکاری و کمک به جاهای مختلفی سفر کرد. از جمله برای مبارزه با گرسنگی به اتیوپی، در حادثه چرنوبیل برای کمک به آسیب دیدگان تشعشات هسته‌ای، و همچنین برای کمک به قربانیان زلزله در ارمنستان به این مناطق سفر کرد. در سال ۱۹۹۱ در اولین بازگشت به وطنش خانه خیریهٔ برادران مبلغ را در تیرانای آلبانی تاسیس کرد. تا سال ۱۹۹۶ او ۵۱۷ مأموریت را در بیش از ۱۰۰ کشور جهان انجام داده بود. او در تاریخ ۵ سپتامبر ۱۹۹۷ میلادی و در سن ۸۷ سال درگذشت.

بهترین تمبر مذهبی ۲۰۱۷ تصویری از مادر ترزا را در حال عبادت و نیایش نشان می ­دهد و همچنین واژه­ هایی از شعر خداحافظی او که توسط وی در راه خروج نوشته شده روی تمبر حک شده است: «من اکنون به سکوت تنهایی دل بسته ­ام.»

بهترین تمبر مذهبی 2017 بهترین تمبر مذهبی ۲۰۱۷

ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر