کیت وب خبرنگار شجاع جنگ

0
206

کیت وب خبرنگار شجاع جنگ

کیت وب خبرنگار شجاع جنگ کیت وب خبرنگار شجاع جنگ

پست استرالیا تمبر ویژه‌ای به افتخار کیت وب، خبرنگار شجاع جنگ منتشر کرد. به عنوان شاهد بسیاری از وقایع تاریخی، این شخصیت بزرگ یکی از زنان تاثیرگذار در حرفه خود بود.شایسته است که اهمیت ویژه این شخصیت قدرتمند با چاپ تمبری به یادگار بماند.

کیت وب (Kate Webb) روی یکی از پنج تمبر تازه منتشر شده در استرالیا، تصویر شده است. تمبر پستی منتشر شده نه تنها تصویر کیت، بلکه یک کارگر صلیب سرخ به نام رزماری گریگ (Rosemary Griggs) را نشان می‌دهد. این دو زن در ویتنام خدمت کرده و نقش مهمی در این جنگ ایفا کردند.

کیت وب خبرنگار شجاع جنگ کیت وب خبرنگار شجاع جنگ

مایکل سالت (Michael Zsolt ) مدیر اداره پست استرالیا گفته است: «تمبر کیت وب خبرنگار شجاع جنگ که چهارمین تمبر از سری تمبرهای یادبود یک قرن پس از جنگ جهانی اول است، حکایتی است از اهمیت نقش زنان در جنگ و قدردانی از فعالیت آنان.»

کیت وب در نیوزلند متولد شد و هنگام کودکی، به همراه خانواده‌اش به استرالیا نقل‌مکان کردند. کیت وب خبرنگار شجاع جنگ کیت وب خبرنگار شجاع جنگپدرش استاد علوم سیاسی در دانشگاه ملی استرالیا و مادرش، فعال در سازمان زنان بود. والدین کیت زمانی که او ۱ سال داشت، کشته شدند.

زندگی کیت وب خبرنگار شجاع جنگ پر از اتفاقات فوق‌العاده و شگفت‌انگیز بود. برای مثال، گزارش شد که او پس از دستگیری و زندانی شدن در جنگ توسط ارتش ویتنام شمالی، کشته شده است. روزنامه‌ها ادعا کردند که او مرده و جسد زن دیگری به نام او شناخته شده است. حتی خانواده وب برای او مراسم یادبودی برگزار کردند. کمی بعدتر وب و دیگر اسیران جنگ آزاد شده و خانواده او مطلع شدند که وب زنده است.

انتشار تمبر پستی کیت وب خبرنگار شجاع جنگ اهمیت نقش زنان در تاریخ استرالیا و مشارکت آنان در مناطق جنگی را برجسته می‌کند. آنان نقش‌ زیادی در جنگ ویتنام ایفا کردند، مانند عضویت در تیم‌های پزشکی، صلیب سرخ، هنرمندان و روزنامه‌نگاران. امروزه زنان در سراسر نیروهای مسلح استخدام می‌شوند.

جنگ جهانی اول، جنگ جهانی دوم، درگیری‌ها در افغانستان و عراق و نقش استرالیا در عملیات حفظ صلح نیز در سری تمبر کیت وب خبرنگار شجاع جنگ منتشر شده است.

کیت وب خبرنگار شجاع جنگ کیت وب خبرنگار شجاع جنگ

ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر