کمیاب‌ترین تمبرهای کانادا

نادرترین تمبرهای کانادا در دریا گم شد

0
473

کمیاب‌ترین تمبرهای کانادا

کمیاب‌ترین تمبرهای کانادا کمیاب‌ترین تمبرهای کانادا

ونسا و جیسون دیکسون صاحبان کتاب‌فروشی محلی، ۱۵۰ واقعه فرهنگی جذاب، عجیب‌وغریب را از تاریخ لندن جمع‌آوری کرده‌اند. کتاب آن‌ها به نام «لندن: ۱۵۰ واقعه فرهنگی» به ما داستان جالبی درباره تمبرهای گران‌بهایی که در دریا گم شد، می‌گوید.

ازآنجایی‌که هر یک از وقایع کتاب به تعریف لندن کمک کرده است، لاندونر (Londoner) – خبرنامه‌ای به سبک روزنامه که توسط شهردار لندن منتشر می‌شود-  گزیده‌ای از کتاب را در ماه اوت منتشر می‌کند.

لندن در دهه ۱۹۲۰ هواپیماهای زیادی در اختیار داشت. در آن زمان کارخانه کارلین بروریز (Carling Breweries) تلاش کرد تا رکود پرواز را به دست آورد و بدین منظور،  می‌خواست یک هواپیمای ماجراجویی بسازد. ۲۵ هزار دلار به‌عنوان پاداش در نظر گرفته شد. این کارخانه یک هواپیما به نام «سر جان کارلینگ» عرضه کرد و آن را با بهترین تجهیزات جدید به‌منظور حفظ پروازهای طولانی‌مدت مجهز کرد. هیئت‌مدیره کارخانه، دو خلبان کارآزموده در جنگ جهانی اول را برای انجام سفر انتخاب کرد: خلبان Terrence B Tully و هدایتگر James V. Medcalf از گشت زنی در جنگلداری.

Tully و Medcalf  در تاریخ ۶ سپتامبر ۱۹۲۷ سفر را آغاز کردند، اما هواپیمای آن‌ها در اقیانوس اطلس ناپدید شد و تاکنون هیچ نشانه‌ای از آن‌ها یافت نشده است.

کمیاب‌ترین تمبرهای کانادا کمیاب‌ترین تمبرهای کانادا

 جایزه ۲۵ هزار دلاری به خانواده خلبان و راهنمای گم‌شده اختصاص یافت و تلاش ناکام برای جستجوی هواپیمای کانادایی به خاطره‌ای دورافتاده برای اکثر افراد تبدیل شد. یک تمبر مخصوص برای این واقعه ساخته و به نامه‌هایی چسبانده شد که به گیرندگانی در لندن، انگلستان و بندر گریس، نیوفاندلند -جایی که پرواز برای سوخت‌گیری به‌طور ناگهانی متوقف شد- ارسال می‌شوند. اکثر این تمبرها در سر جان کارلینگ از بین رفت. تنها تعدادی از آن‌ها در برخی بسته‌هایی که هنگام بارگیری در بندر گریس تحویل داده شدند، جان سالم به در بردند. بنابراین، تمبر یادبود پرواز Tully و Medcalf ساخته شد که به کمیاب‌ترین تمبرهای کانادا تبدیل شده است؛ یکی از این تمبرها در حراج به قیمت ۱۲۶ هزار دلار فروخته شد.

کمیاب‌ترین تمبرهای کانادا کمیاب‌ترین تمبرهای کانادا

ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر