“هرمان هسه” نویسنده معروف آلمانی

به مناسبت تولد "هرمان هسه" نويسنده معروف آلماني (1877م)

0
398

“هرمان هسه” نویسنده معروف آلمانی (۱۸۷۷م)

“هرمان هسه” نویسنده معروف آلمانی
تمبر نویسندگان چاپ جمهوری گینه

هرمان هِسه، نویسنده و شاعر آلمانی در دوم جولای سال ۱۸۷۷م در خانواده‏ای مذهبی در شهر کالو در جنوب آلمان متولد شد. پدر و مادر او هر دو از مبلغان مذهبی بودند و خود او نیز در ابتدای جوانی به این کار اشتغال داشت. هرمان از نوجوانی، سرودن شعر را آغاز کرد و در ۲۰ سالگی اولین مجموعه شعر خود را منتشر نمود.

"هرمان هسه" نویسنده معروف آلمانی “هرمان هسه” نویسنده معروف آلمانی
تمبر نویسندگان چاپ کشور دانمارک

وی پس از چندی دست به سفری طولانی به سوی مشرق زمین زد. مدت‏های طولانی در هندوستان در میان جنگل‏ها و بودائیان زیست و با آیین آن‏ها آشنا شد. هرمان هسه به تدریجْ علاقه شدیدی به وارستگی این مردم پیدا کرد به طوری که در بیشتر آثار خود، عقاید و زندگی آن‏ها را تشریح نموده است. از جمله در داستان سیدارتا، از اساطیر هند الهام گرفته است و این داستان، نمایانگر علاقه مردم غرب به ویژه آلمان به آیین‏های مذهبی شرق است. هِسه در سال ۱۹۴۵م جایزه ادبی گوته و یک سال بعد، جایزه نوبل را در رشته ادبیات دریافت کرد. هسه مدت‏ها در سوئیس به نشر آثار خویش پرداخت و کتاب‏های متعددی به نگارش درآورد. وی در کتاب بازی مهره‏ های شیشه‏ ای که به خاطر آن جایزه نوبل گرفت، پیرامون سرزمین کمال مطلوب که در قرن بیست و سوم میلادی رخ می‏دهد سخن گفته است. در این سرزمین، مشتاقان عالم معنا دور از غوغای جهانْ در آن به سر می‏برند. فلسفه غرب و ریاضت شرق با یک‏دیگر تلفیق شده و حتی مرگ هم مانع پیشرفت آدمی نیست چرا که روح، متوقف نمی‏شود. هسه نویسنده‏ای صلح‏ طلب و گوشه گیر بود که آثار ارزش‏مند او از قبیل گرگ بیابان، سفر مشرق زمین، شادی نقاش و نظریات سیاسی و… از شهرت فراوانی برخوردارند.

"هرمان هسه" نویسنده معروف آلمانی “هرمان هسه” نویسنده معروف آلمانی
تمبر هرمان هسه چاپ کشور دانمارک

هرمان هسه سرانجام در نهم اوت ۱۹۶۲م در ۸۵ سالگی درگذشت.

ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
اشتراک‌گذاری
نوشته قبلیملا صدرای شیرازی
نوشته بعدیتمبر عزت الله انتظامی
لاله پرچمی دانش آموخته رشته های ارتباط تصویری از دانشکده هنر و معماری و ارتباطات از موسسه تحقیقات رسانه ها، کار مطبوعاتی خود را در سال 1377 از نشریه سینمایی گزارش فیلم آغاز کرد. پس از تعطیلی این ماهنامه در نشریات نقش آفرینان و روابط عمومی شرکت پست به فعالیت پرداخت و از سال 1384 همکاری خود را با ماهنامه دنیای تمبر شروع کرد.