نقاشی فولکلور ویتنام

0
388

نقاشی فولکلور ویتنام

نقاشی فولکلور ویتنام نقاشی فولکلور ویتنامپست ویتنام سال جدید ۲۰۱۸ را با طراحی دو تمبر ،الهام گرفته از نقاشی فولکلور ویتنام جشن می گیرد. رنگ های روشن، سادگی و احساساتی که در این تمبرها نمایش داده شده است، روح سال نو را سرشار از لذت، شادی و رضایت  نموده است. فام هاهای (Pham Ha Hai)  درطراحی   این تمبرها دقت و وسواس زیادی داشته است.تصویر یک سگ زیبا و جزئیات انتخاب شده هویت فرهنگی  و اصالت این سرزمین را به نمایش می گذارد.

نقاشی فولکلور ویتنام نقاشی فولکلور ویتنامدر طول قرن ها بومی های باستانی ویتنام با کشاورزی  و کشت برنج پایه های اقتصادی خود را توسعه  دادند. برخی از عناصر فرهنگ ملی ویتنامی با ریشه های  تنیده در فرهنگ چین  را می توان در اثاری  از قبیل: نقاشی بر روی عناصر مختلف از آیین کنفوسیوس و تائویسم در نظام سیاسی و فلسفه سنتی دید.  با وجود اکثریت جمعیت بودایی ها ،تاثیر مردم مهاجر – مانند کانتونی، هاکا، هوکین و فرهنگ هاینان نیز در جامعه دیده می شود. در سده های اخیر، تأثیر فرهنگ غربی، به ویژه فرانسه و ایالات متحده، در ویتنام آشکارا دیده می شود. فرهنگ سنتی ویتنامی متمرکز است بر انسانیت و هماهنگی در ارزش های خانواده و جامعه. در دوران مدرن، فرهنگ مردم ویتنام به شدت تحت تاثیر رسانه های دولتی و برنامه های فرهنگی قرار گرفته  است.

نقاشی فولکلور ویتنام نقاشی فولکلور ویتنامبیشتر ساکنین این کشور که جمعیتی حدود ۹۰ میلیون نفر را  در بر می گیرد،اقوام ویتنامی هستند، اگرچه گروه قابل توجهی از اقوام چینی نیز در این کشور دیده می‌شود. بیشتر مردم این کشور بودایی‌اند اما دیگر ادیان همچون مسیحیت و اسلام و برخی مذاهب دیگر نیز به چشم می‌خورد. به واسطه اکثریت  جمعیت بودایی، معابد بودا به یکی از جاذبه‌های گردشگری در این کشور تبدیل شده‌اند. فستیوال‌های بیشماری هر ساله در ویتنام برگزار می‌شود که معروف ترین آنها که بیشتر هم مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد، جشن سال نو یا “تت” است. علاوه بر این فستیوال‌ها، جشن‌های عروسی نیز  با مراسم خاص و سنتی  همراه بوده که مورد توجه بسیاری قرار می‌گیرد.
طرح نقاشی فولکلور ویتنام پیش از این توسط شورای بازرسی به عنوان برنده رقابت «ارزش های فرهنگی در سال قمری جدید» را انتخاب شده بود.

نقاشی فولکلور ویتنام نقاشی فولکلور ویتنام

ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
اشتراک‌گذاری
نوشته قبلییوکو اونو
نوشته بعدیتمبر ولنتاین
راضیه علیپور، دانشجوی سال آخر کارشناسی ارشد رشته علوم ارتباطات در دانشگاه تهران است. او از سال 92 به عنوان خبرنگار گروه اجتماعی در خبرگزاری ایسنا وارد دنیای مطبوعات شده و سپس به عنوان خبرنگار اقتصادی دو‌زبانه در پایگاه خبري اتاق بازرگاني ايران مشغول به کار شد. او همچنین در مجلاتي مانند "صدا" به سردبیری رضا قوچانی و آینده نگر قلم زده و در حال حاضر در بخش بین الملل ماهنامه دنیای تمبر مشغول به فعالیت است.