تمبر مسابقات فرمول ۱ در کانادا

0
252

تمبر مسابقات فرمول ۱ در کانادا

تمبر مسابقات فرمول ۱ در کاناداپست کانادا در تاریخ ۲۳ می ۲۰۱۷ برای قدردانی از افسانه های مسابقات فرمول ۱، ۵ تمبر جدید منتشر کرد.این تمبرها قهرمانان فرمول ۱ را معرفی می کند که باهم جمعا ۱۷ مسابقه فرمول ۱ را برنده شده اند.

این ورزش میلیون‌ها طرفدار و تعداد بسیار زیادی از اسپانسرها را به خود جذب‌کرده و قهرمانانی را معرفی می‌کند که، به‌مانند مدال آوران المپیکی هستند. فرمول یک به کلاسی از خودروها گفته می‌شود که تک نفره و به اصطلاح «چرخ-باز» هستند. «چرخ-باز» به خودروهایی گفته می‌شود که تایرهای خودرو از بدنه جدا و خارج از آن هستند، برخلاف خودروهای معمولی که تایرها زیر سپر قرار گرفته‌اند. فرمول ۱ گل سرسبد رقابت‌های اتومبیل‌رانی است و معرفی‌کننده بهترین راننده‌ها و پیشرفته‌ترین ماشین‌ها و تکنولوژی‌ها است. 

مسابقات فرمول یک در مقام گران‌ترین ورزش جهان، دارای تأثیرات اقتصادی چشمگیری است و نزاع‌های مالی و سیاسی آن نیز کاملاً مشهود است. جایگاه و محبوبیت بالای این ورزش آن را تبدیل به یک محیط آشکار تجاری کرده، که این امر منجر به سرمایه‌گذاری‌های چشمگیری توسط حامیان مالی و تبدیل این سرمایه‌گذاری‌ها به بودجه‌های عظیم برای تیم‌های سازنده فرمول یک شده‌است.تمبر مسابقات فرمول ۱ در کانادا

تمبرهای فرمول ۱ کانادا به رانندگانی همچون سیر جکی استوارت (Sir Jackie Stewart) اسکاتلند، ژیل ویلنوو (Gilles Villeneuve) کانادا، آیرتون سنا (Ayrton Senna)

برزیل، مایکل شوماخر (Michael Schumacher) آلمان و لوئیس همیلتون (Lewis Hamilton) انگلیس اختصاص یافته است.

بین سالهای ۱۹۹۴ و ۲۰۰۴، شوماخر هفت مسابقه فرمول ۱ را برد و هامیلتون که هنوز مسابقه می دهد، ۵ مسابقه را پیروز شد. استوارت و سنا دو مسابقه کانادایی را پیروز شدند- استوارت در ماسپورت (سال ۱۹۷۱ و ۱۹۷۲) و سنا در مونترال (سال ۱۹۸۸ و ۱۹۹۰).

ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر