روز جهانی غذا

به مناسبت روز جهانی غذا

0
253

روز جهانی غذا

روز جهانی غذا روز جهانی غذا
تمبر با تصویر غذاهای آسیایی چاپ کشور تایوان

روز جهانی غذا توسط کشورهای عضو فائو در بیستمین کنفرانس این سازمان در نوامبر سال ۱۹۷۹که در واقع روز تاسیس فائو است نام‌گذاری شد و همه ساله مراسمی در بیش از ۱۵۰ کشور جهان برای بزرگداشت آن برگزار می‌شود. در این روز، سازمان‌های بین‌المللی، به انگیزه برقراری روابط در زمینه کشاورزی و زمینه‌سازی برای جلوگیری از فقر و گرسنگی و نابودی محیط‌زیست، تلاش می‌کنند.

روز جهانی غذا روز جهانی غذا
تمبر با تصویر خوراکی های مختلف چاپ کشور ماکائو

استفاده از تجربیات، نحوه تغذیه، انتقال فن‌آوری از کشورهای توسعه‌یافته به کشورهای در حال توسعه، موجب رونق و پیشرفت در صنعت مواد غذایی در ملل جهان سوم می‌شود. روز جهانی غذا، تلنگری برای بیداری وجدان‌ های به خواب رفته و روز همدردی با گرسنگانی است که از ابتدایی‌ترین حق زندگی، یعنی غذا محرومندو در این محرومیت، دستان بی‌توانشان از دامان زندگی کوتاه می‌شود. روز جهانی غذا را با مصرف درست غذا و جلوگیری از اسراف پاس داریم و هنگام دور ریختن غذا به فکر گرسنگانی که این غذا می توانست آنها را از مرگ نجات دهد، باشیم.

روزجهانی غذا روز جهانی غذا
تمبر با تصویر خوراکی های مختلف چاپ کشور آمریکا

روز جهانی غذا در سال ۲۰۱۸ با شعار «تلاش برای دستیابی به گرسنگی صفر» برگزار می شود. گزارش‌های فائو حاکی از این است که میزان گرسنگی در سطح جهان پس از یک دوره کاهش بار دیگر رو به افزایش گذاشته است.

روز جهانی غذا روز جهانی غذا
تمبر با تصویر غذا چاپ کشور انگلیس

اکنون بیش از ۸۱۵ میلیون نفر از سوءتغذیه مزمن رنج می‌برند.جنگ، شرایط آب و هوایی وخیم ناشی از تغییرات اقلیمی، رکود اقتصادی و سرعت فزاینده پدیده چاقی و اضافه وزن مسیر پیشرفت در نبرد علیه گرسنگی و سوءتغذیه را با مانع مواجه ساخته‌اند. در حالیکه میلیون‌ها نفر گرسته هستند، ۶۰۰ میلیون نفر از چاقی رنج برده و ۱.۳ میلیارد نفر دیگر نیز دچار اضافه وزن هستند.فائو هر ساله در تاریخ ۱۶ اکتبر با برگزاری مراسم‌های باشکوهی روز جهانی غذا را که مقارن با سالروز تاسیس این سازمان بین‌المللی است، در اقصی نقاط جهان گرامی می‌دارد. مراسم روز جهانی غذا در ۱۵۰ کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران با حضور تمامی دست اندرکاران امر تولید غذا برگزار می‌شود.

روز جهانی غذا روز جهانی غذا
تمبر با تصویر غذاهای هندی چاپ کشور هندوستان

 

ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر