جرج الیوت؛نویسنده انگلیسی

0
343

جرج الیوت؛نویسنده انگلیسی

جرج الیوت؛نویسنده انگلیسی جرج الیوت؛نویسنده انگلیسی
پاکت مهر روز جرج الیوت

ماری آن ایوانس معروف به جرج الیوت؛نویسنده انگلیسی در ۲۲ نوامبر ۱۸۱۹م در این کشور به دنیا آمد. وی در ۱۶ سالگی مدرسه را رها کرد و به اداره خانه و املاک پدر پرداخت.  الیوت کار ادبی را با ترجمه کتاب زندگی مسیح(ع) در دهه ۱۸۴۰م آغاز کرد که در تیراژ زیادی به چاپ رسید.

جرج الیوت؛نویسنده انگلیسی  جرج الیوت؛نویسنده انگلیسی
تمبر جرج الیوت

او نام مستعار مردانه‌ی جورج الیوت را برای خود انتخاب کرد تا اطمینان یابد آثارش مورد توجه جدی مخاطبان قرار می‌گیرند. اگرچه نویسندگان زن در آن زمان آزادانه نام اصلی‌شان را در آثار خود می‌نوشتند؛ اماجرج الیوت؛نویسنده انگلیسی می‌خواست تا تنها یک نویسنده‌ داستان‌های عاشقانه نباشد.
در سال ۱۸۶۴ «آموس بورتون»، اولین قسمت از داستان‌های «صحنه‌های زندگی روحانی»، را در مجله‌ی «بلک‌وود» منتشر کرد. اولین رمان کاملش در سال ۱۸۵۹ به‌نام «‌آدام بید» به‌چاپ رسید، که مورد استقبال فراوان و البته کنجکاوی مردم قرار گرفت.

جرج الیوت؛نویسنده انگلیسی  جرج الیوت؛نویسنده انگلیسی
تمبر جرج الیوت

جرج الیوت؛نویسنده انگلیسی بعد از موفقیت رمان «آدام بید» تا ۱۵ سال بعد از آن به نوشتن رمان‌های محبوب ادامه داد. در همان سال رمان «آسیاب رودخانه‌ی فلاس» را نوشت و آن را به همسرش «جورج هنری لیوس» تقدیم کرد. آخرین رمان جورج الیوت در سال ۱۸۷۳ به‌نام «دانیل دروندا» منتشر شد.

جرج الیوت را می‏توان راه‏گشای داستان‏ نویسی جدید در انگلستان به شمار آورد. وی در نگارش داستان‏های خود، بیشتر از یک نویسنده، یک نقاد روشن‏گر و موشکاف بود و در زندگی خصوصی خود نیز، بیشتر از آنکه یک نویسنده به چشم بیاید، یک آموزگار بود. درباره آثار جورج الیوت، نقدهای فراوانی شده است و او را تنها کسی دانسته‏ اند که مقامی پس از چارلْزْ دیکنزْ، نویسنده شهیر هم وطنش پیدا کرده و نفوذی غیرقابل انکار بر نویسندگان پس از خود نهاده است.

از جرج الیوت؛نویسنده انگلیسی آثار متعددی برجای مانده که مطالعه‏ای در زندگی شهرستان در ۴ جلد، رامُله در ۳ جلد، آسیای روی نهر در ۳ جلد و آدام بید در ۳ جلد از آن جمله‏ اند. ماری آن اِیوانْسْ معروف به جرج الیوت؛نویسنده انگلیسی ، سرانجام در ۱۵ آوریل ۱۸۸۰م در ۶۱ سالگی درگذشت.

ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر