تمبر کریسمس گرینلند

کریسمس، جشنی درخشان در گرینلند

0
226

تمبر کریسمس گرینلند تمبر کریسمس گرینلند تمبر کریسمس گرینلند

با نزدیک شدن به کریسمس، پست اکثر کشورها اقدام به انتشار تمبرهایی در این زمینه کرده‌اند. در این راستا، دو تمبر جدید توسط پست گرینلند منتشر شده است. گرینلند نام ناحیه خودگردانی از دانمارک است؛ این سرزمین که در آب‌های اقیانوس منجمد شمالی واقع شده محل سکونت حدود ۵۶ هزار نفر است. جمعیت آن از سکنه بومی و مهاجران دانمارکی تشکیل شده ‌است. پایتخت آن به زبان کالاآلیت، نووک و به زبان دانمارکی، گودت‌هاب نام دارد. نام گروئنلند به معنی «سرزمین سبز» یا «سبزستان» است. گرینلند در ایران گروئنلند هم نامیده می‌شود که از تلفظ آن به زبان دانمارکی گرفته شده است. به‌جز چند نقطه محدود که محل سکونت اهالی گروئنلند است سایر مناطق این جزیره یخ‌زده و به‌طور کلی خالی از سکنه است. این سرزمین از نظر جغرافیایی در محیط قاره آمریکای شمالی واقع شده است اما از نظر سیاسی و فرهنگی با اروپا به‌ویژه کشورهای نروژ و دانمارک مراوده بیشتری دارد.

تمبر کریسمس گرینلند تمبر کریسمس گرینلند

پست گرینلند هر ساله به مناسبت کریسمس تمبر جدیدی منتشر می‌کند و هنرمند مشهور گرینلندی، ادل هاردنبرگ (Edel Hardenberg) تمبر کریسمس امسال را طراحی کرده است. او به عنوان خالق تمبر کریسمس گرینلند، درباره داستان خلق آن توضیحاتی داده است.

برای خلق اولین تمبر کریسمس گرینلند، ادل هاردنبرگ از سرود کریسمس الهام گرفته و آن را به تصویر کشید. عنوان سرود به معنای تمبر کریسمس گرینلند تمبر کریسمس گرینلند“خدای ما، در بالاترین” و سرود درباره هم سرایی فرشتگان در شب کریسمس است. طراحی دومین تمبر کریسمس گرینلند از خاطرات دوران کودکی هنرمند الهام گرفته است، زمانی که پدربزرگ ادل به کودکان شمع می‌داد تا زیر برف آن را روشن کنند، بنابراین آن‌ها می‌توانستند روح کریسمس را بیرون از خانه نیز احساس کنند. کریسمس در واقع با روشن کردن شمع‌های فراوان و ستاره‌های زرد و نارنجی کریسمس که پشت تمام پنجره‌ها دیده می‌شوند، جشن گرفته می‌شود.

درختان کریسمس نیز در شهرها روشن می‌شوند و مردم این تعطیلات پر از نور و نشاط را در خانه با هدیه‌های کریسمس جشن می‌گیرند. مردم شب کریسمس در ۲۴ دسامبر اطراف درخت کریسمس می‌رقصند و شادی می‌کنند. یک سنت استثنایی مردمان گرینلند این است که در طول کریسمس، گروه‌های از کودکان ترانه‌های کریسمس را مقابل خانه همسایگان می‌خوانند و از آن‌ها شیرینی می‌گیرند.

تمبر کریسمس گرینلند را در ادامه مشاهده می‌کنید:

تمبر کریسمس گرینلند تمبر کریسمس گرینلند

ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر