تمبر کارتونی معلم

0
778

تمبر کارتونی معلم

تمبر کارتونی معلم تمبر کارتونی معلم

پست فیلیپین به مناسبت جشن ماه ملی معلم، تمبر کارتونی معلم را منتشر کرد. این تمبر ویژه نقش منحصربه‌فرد و خدماتی را که معلمان در ساخت کشور ایفا می‌کنند، برجسته کرده است. رونمایی از تمبر کارتونی معلم به منظور قدردانی از معلمان مدارش سراسر کشور در ساختمان اصلی وزارت آموزش‌وپرورش در شهر پاسیگ انجام شد.

ژئول اوتارا، رئیس پست فیلیپین درباره تمبر کارتونی معلم گفته است: «ما به وسیله تمبرها از آموزگاران عزیز و سخت‌کوشمان که نقش مهمی در شکل دادن به آینده دانش آموزان تحت هدایت و مراقبتشان دارند، قدردانی می‌کنیم.»

در سطح جهان و به پیشنهاد یونسکو روز ۵ اکتبر (۱۳ مهر) هر سال به عنوان روز جهانی معلم نام‌گذاری شده است. با این حال در بسیاری از کشورها از جمله ایران در روز متفاوتی جشن گرفته می‌شود.

در برخی از کشورها روز معلم تعطیل بوده و افراد شاهد مراسم مختلف قدردانی از معلمان خود هستند. مثلا در ایالات‌متحده آمریکا روز معلم در روز سه‌شنبه هفته اول ماه مه در تعطیلات غیررسمی برگزار می‌شود. این روز با شادمانی و برخی فعالیت‌ها در مدارس به افتخار معلمان جشن گرفته شده و این جشن‌ها تا یک هفته در ماه مه ادامه می‌یابد.

تمبر کارتونی معلم تمبر کارتونی معلم

همچنین در روسیه روز معلم در بین سال‌های ۱۹۶۵ و ۱۹۹۴ در نخستین یکشنبه ماه اکتبر جشن گرفته می‌شد اما از سال ۱۹۹۴ با تصویب یونسکو  ۵ اکتبر به عنوان روز معلم برگزار می‌شود.

روز معلم در سال ۱۹۳۱ در مرکز دانشگاه ملی چین تصویب شد. دولت مرکزی جمهوری چین در سال ۱۹۳۹ این روز را ۲۷ اوت روز تولد کنفوسیوس (کُنفُوسیوس مشهورترین فیلسوف، نظریه‌پرداز سیاسی و معلم چینی در چین باستان) تعیین کرد. اما در سال ۱۹۵۱ توسط دولت جمهوری خلق چین این مناسبت حذف شد و پس از ۳۷ سال و در سال ۱۹۸۵ روز ۱۰ سپتامبر به عنوان روز معلم مجدد تصویب شد. اما در حال حاضر تعداد زیادی از مردم در تلاش برای بازگرداندن روز معلم به روز تولد کنفوسیوس هستند. در چین معلمان نیمی از روز معلم را تعطیل بوده و استراحت می‌کنند و دانش‌آموزان گل و هدیه به آموزگاران خود تقدیم می‌کنند.

تمبر کارتونی معلم تمبر کارتونی معلم

به گزارش فستیوال نیوز، در هند روز معلم ۵ سپتامبر سالروز تولد “سارولی راکریشنا” رئیس‌جمهور دوم هند است. در این روز دانش آموزان ارشد در مدارس مسئولیت تدریس شاگردان کلاس‌های پایین‌تر از خود را برای نشان دادن قدردانی از معلمان خود بر عهده می‌گیرند و برخلاف دیگر کشورها، این روز تعطیل نیست.

تمبر کارتونی معلم تمبر کارتونی معلم

روز ملی معلم در تایلند هر ساله در تاریخ ۱۶ ژانویه جشن گرفته می‌شود. این روز به عنوان روز معلم توسط دولت در تاریخ ۲۱ نوامبر ۱۹۵۶ به تصویب رسید. اولین مراسم روز معلم در سال ۱۹۵۷ برگزار شد. در روز معلم مدارس تایلند تعطیل است.

روز ۱۲ ژوئن روز معلم در آلمان است. مدارس و انجمن‌های مختلف فعالیت‌هایی برای ادای احترام به معلمان دارند. زمانی که معلم از دانش‌آموزان هدیه دریافت می‌کند  باید آن را به تمام دانش آموزان نشان دهد و یک یادداشت تشکر نیز برای دانش‌آموز بنویسد.

 

تمبر کارتونی معلم از نقاشی هنرمند رودین تئودور (Rodine Teodoro) که دانش آموزان و معلمان شاد فیلیپینی را تصویر کرده، استفاده کرده است. همچنین لوگو و متن “معلم، قهرمان من” روی تمبر کارتونی معلم حک شده است.

ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر