تمبر مشترک مرجان

پست‌های اندونزی و سنگاپور دو تمبر مشترک منتشر کردند

0
270

تمبر مشترک مرجان

تمبر مشترک مرجان تمبر مشترک مرجان

دو تمبر مشترک مرجان برای نشان دادن روابط دوجانبه ۵۰ ساله بین اندونزی و سنگاپور منتشر شد. اندونزی یک دولت و یک کشور مستقل و واحد در جنوب شرقی قاره آسیاست که عمده مناطق آن در اقیانوسیه است. این کشور بین اقیانوس هند و اقیانوس آرام قرار دارد و بزرگ‌ترین کشور جزیره‌ای در جهان به شمار می‌رود که بیش از ۱۷۰۰۰ جزیره در آن وجود دارد.

اندونزی را به‌عنوان چهاردهمین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت و هفتمین کشور بزرگ جهان از جهت دریا شناخته شده است. جاکارتا، نام پایتخت این کشور است که پرجمعیت‌ترین شهر آن نیز محسوب شده و همچنین رتبه پرجمعیت‌ترین شهر در جنوب شرقی آسیا و دومین شهر در کل قاره آسیا را به خود اختصاص داده است.

تمبر مشترک مرجان تمبر مشترک مرجان

از جمله کشورهای همسایه اندونزی می‌توان به سنگاپور، ویتنام، فیلیپین، استرالیا و پالائو اشاره کرد و مرز دریایی در سراسر تنگه‌های باریک از شمال با کشورهای  سنگاپور، مالزی، ویتنام، فیلیپین، و پالائو و از جنوب با کشور استرالیا دارد. عمده‌ترین شرکای تجاری این کشور نیز ژاپن، ایالات‌متحده، چین و کشورهای اطراف آن، سنگاپور، مالزی و استرالیا هستند.

اندونزی دارای طیف وسیعی از اکوسیستم دریا و ساحل است که از جمله آن‌ها: سواحل، تپه‌های شنی، مصب رودخانه‌ها، جنگل‌ها، صخره‌های مرجانی، بسترهای علف دریایی، mudflats ساحلی، جزر و مدی، جلبک، و اکوسیستم جزیره‌های کوچک هستند. همچنین این کشور یکی از کشورهای مثلث مرجانی است که بیشترین تنوع را در جهان از ماهی‌های صخره‌های مرجانی با بیش از ۱۶۵۰ گونه در شرق اندونزی داراست.

از آنجا که سنگاپور یکی از همسایگان مهم اندونزی محسوب می‌شود که علاوه بر تعاملات تجاری میان دو کشور، وجود مرز آبی آن‌ها را به یکدیگر نزدیک می‌کند، پست‌های این دو کشور اقدام به انتشار تمبر مشترک مرجان کرده‌اند.

این دو تمبر نشانگر صخره‌های مرجانی دو کشور است–بخشی از اکوسیستم که به‌طور نمادین دو کشور را به یکدیگر متصل می‌کند- و هدف از آن نشان دادن وابستگی‌های بی‌شمار اکو سیستمی بین اندونزی و سنگاپور است.

تمبر مشترک مرجان تمبر مشترک مرجان

 همچنین این همکاری برای دومین بار است بین اپراتورهای پستی دو کشور رخ می‌دهد؛ اولین همکاری آن‌ها به سال ۲۰۰۹ بازمی‌گردد که جاذبه‌های توریستی هر دو کشور روی تمبر تصویر شده بود.

صخره‌های مرجانی یکی از متنوع‌ترین اکوسیستم‌های دریایی است که غذا و پناهگاه حداقل یک‌چهارم از گونه‌های دریایی را تأمین می‌کند، با این حال، این صخره‌ها کمتر از ۰٫۱ درصد سطح اقیانوس جهان را اشغال می‌کنند. این صخره‌های مرجانی همچنین به بخشی از جاذبه‌های طبیعی این دو کشور تبدیل شده و توریست‌ها بازدید از آن‌ها را جزو برنامه‌های گردشگری خود قرار می‌دهند. انتشار دو تمبر مشترک مرجان توسط پست کشور اندونزی و سنگاپور به مناسبت سالگرد ۵۰ سال روابط دیپلماتیک بین دو کشور منتشر شده است:

تمبر مشترک مرجان تمبر مشترک مرجان

 

ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر