تمبر ماهواره رسات

0
193

تمبر ماهواره رسات

تمبر ماهواره رسات تمبر ماهواره رسات

پست استرالیا به مناسبت جشن ۵۰ سالگی ماهواره رسات، تمبر ماهواره رسات را منتشر کرد. استرالیا ۵۰ سال پیش، یعنی درست ۱۰ سال پس از آغاز عصر فضا در اولین مسابقه فضایی «WRESAT» را به فضا فرستاد و تبدیل به یک بازیگر جهانی شد.

 در تاریخ ۲۹ نوامبر ۱۹۶۷، استرالیا اولین ماهواره خود به نام WRESAT (Weapons Research Establishment Satellite: ماهواره سازمان تحقیقاتی سلاح) را که از با استفاده از یک موشک آمریکایی به نام اسپارتا، از محدوده جنوب استرالیا پرتاب کرد.تمبر ماهواره رسات تمبر ماهواره رسات

در آن زمان، استرالیا یکی از کشورهای انگشت‌شماری بود که ماهواره‌اش را با موفقیت پرتاب کرد؛ چنانچه استرالیا هفتمین کشوری بود که ماهواره زمینی پرتاب کرد، و بعد از اتحاد جماهیر شوروی و ایالات‌متحده، سومین کشوری محسوب می‌شود که از قلمروی خودش ماهواره را ارسال کرده است. وزن ماهواره رسات ۴۵ کیلوگرم و دارای یک مخروط با طول ۱٫۵۹ متر بود.

برای جشن گرفتن این رویداد مهم، پست استرالیا تمبر ماهواره رسات را طراحی کرده است. این تمبر تصویری از ماهواره سیاره‌ای شکل را در مدار زمین نشان می‌دهد که بر اساس نقشه‌ها و نماهای اولیه، به پرتاب ماهواره مربوط «رسات» مربوط می‌شود.

طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره با همکاری بین موسسه تحقیقات سلاح‌های سالسیبوری و دانشگاه آدلاید تنها ۱۱ ماه به طول انجامید. «رسات» طی پنج روز که در مدار بود، مقدار زیادی از داده‌ها را جمع‌آوری کرد. تصویر تمبر ماهواره رسات را در ادامه مشاهده می‌کنید:

تمبر ماهواره رسات تمبر ماهواره رسات

ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر