تمبر سرود کریسمس

0
140

تمبر سرود کریسمس

تمبر سرود کریسمس تمبر سرود کریسمس

پست ایالات‌متحده برای تجلیل از فصل جدید، چهار تمبر سرود کریسمس را منتشر کرد. این تمبرها از برخی ترانه‌های موردعلاقه جشن‌های آمریکایی‌ها الهام گرفته است، مانند «پرچم دزدان قدیمی نیکلاس» و «شب بی‌صدا»؛ همچنین قسمت‌های آشنای هر آهنگ روی هر یک از تمبرها نوشته شده است.

طراح تمبرها تصاویری را انتخاب کرده است که موضوع اصلی هر یک از چهار سرود را نشان دهد. مثلا یک گوسفند حالت آرام سرود «شب بی‌صدا» را به خاطر می‌آورد و روشنایی کریسمس و خوردنی‌های تعطیلات، سرود «عرشه سالن‌ها» را تصویر کرده است.

تمبر سرود کریسمس تمبر سرود کریسمسنرمند این تمبرها ابتدا آن‌ها را با مداد طراحی کرده و سپس به‌عنوان یک تصویر دیجیتال ارائه داده است. بسیاری از ترانه‌های آمریکایی در موسیقی قرن ۱۵ و ۱۶ ریشه دارند. در قرن نوزدهم –که بعضا به عنوان دومین دوره طلایی ترانه‌های کریسمس نامیده می‌شود- بسیاری از ترانه‌های محبوب جمع‌آوری و منتشر  شدند.

«صدای جرینگ جرینگ»(Jingle Bells) یکی از مهم‌ترین ترانه‌های شناخته شده کریسمس است که اواسط سال ۱۸۸۰ توسط James Pierpoint نوشته شد. این آهنگ اولین ترانه‌ای بود که در فضا پخش شد.

گرچه مشخص نیست ترانه اصلی Deck the Halls را چه کسی نوشته است، این ترانه اواخر قرن ۱۸ منتشر شد.

«شب بی‌صدا» احتمالا محبوب‌ترین ترانه کریسمس در تمام دوران بوده که به چندین زبان ترجمه شده است.

تمبر سرود کریسمس تمبر سرود کریسمس
جوزف مور، کشیش اتریشی

 

 

جوزف مور، کشیش اتریشی در سال ۱۸۱۶ شعری نوشت که دو سال بعد فرانتس گرویر، ارکستر کلیسا آن را به موسیقی تبدیل کرد. ترانه شب بی‌صدا هرساله تاریخ ۲۴ دسامبر در کلیسای سنت نیکلاس اجرا می‌شود.

ترانه‌های نام برده شده روی تمبر سرود کریسمس تصویر شده است.تمبر سرود کریسمس تمبر سرود کریسمس

ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر