تمبر حیوانات لیتوانی

0
598

تمبر حیوانات لیتوانی

تمبر حیوانات لیتوانی تمبر حیوانات لیتوانی

حیوانات جنگل‌های لیتوانی روی تمبر ظاهر شدند. پست لیوانی مجموعه تمبر حیوانات لیتوانی را روی یک ورقه مینیاتوری منتشر کرد. این مجموعه شامل سه تمبر می‌شود که برخی از معروف‌ترین نمایندگان حیوانات جنگلی در لیتوانی را نشان می‌دهد: گوزن، خرگوش اروپایی و گورکن. به این حیوانات اغلب در فرهنگستان لیوانی اشاره شده است.

تمبر حیوانات لیتوانی تمبر حیوانات لیتوانیتوماس بشارواس (Tomas Bašarovas) رئیس گروه ارتباطات در لیتوانی درباره تمبر حیوانات لیتوانی گفته است: «ما برای چندین سال به صورت متوالی، مجموعه تمبرهای پستی برای نشان دادن حیوانات لیوانی ارائه دادیم تا توجه عموم مردم را به انواع مختلفی از حیوانات لیتوانی جلب کنیم. بسیار خرسندیم که حیوانات تصویر شده روی تمبرها که با نامه‌ها و بسته‌ها به خارج از کشور ارسال می‌شوند، به نشان دادن طبیعت منحصربه‌فرد کشور ما کمک می‌کند. گفته می‌شود تمبرهای پستی که حیوانات را تصویر می‌کند، عموماً در میان دوستداران تمبر بسیار محبوب واقع می‌شوند.»

گوزن سلطنتی حیوانی زیبا و قوی است. گوزن‌ها از لهستان و منطقه کالینینگراد به جنگل‌های جنوبی لیتوانی مهاجرت کرده‌اند. این حیوانات جنگل‌های گسترده و جنگل‌های مخروطی ترکیبی که در خاک غنی رشد می‌کنند را ترجیح می‌دهند. به‌عنوان مثال می‌توان به پارک ملی اوکسیتیا که در شمال شرق لیتوانی واقع است اشاره کرد. اولین پارک ملی لیتوانی (Aukstaitija) دارای جنگل‌های قدیمی کاج و ۳۰ دریاچه مجزا و مسیرهای رودخانه است که یک منظره زیبا و دل‌نشین در کرانه بالتیک، به شمار می‌رود. در این پارک گوزن‌ها در میان درختان جنگل پرسه زده و در کنار دریاچه توراگناس، استراحت می‌کنند.
تمبر حیوانات لیتوانی تمبر حیوانات لیتوانی

خرگوش های اروپایی که روی تمبر حیوانات لیتوانی تصویر شده است، ظاهری شبیه به یک خرگوش رام شده دارند. خرگوش‌های اروپایی از قرن پانزدهم تا هجدهم در لیتوانی نایاب‌تر از خرگوش‌های کوهستانی بودند. به دلیل فعالیت‌های گسترده انسان‌ها، خرگوش‌ها اغلب در جنگل‌ها و زمین‌های بی‌حاصل ساکن هستند. یک خرگوش در روز حدود ۶۵ هکتار حرکت می‌کند، اما اکثر فعالیت‌های آن‌ها در منطقه‌ای نزدیک به ۲۰ هکتار اتفاق می‌افتد.

تمبر حیوانات لیتوانی تمبر حیوانات لیتوانیدیگر حیوان مصور روی تمبر حیوانات لیتوانی، گورکن است که بزرگ‌ترین حیوان از خانواده Mustelidae هاست. اگرچه گورکن‌ها در تمام نقاط کشور پراکنده هستند، اخیراً تعداد آن‌ها کاهش یافته است. آن‌ها در جنگل‌ها، گاهی اوقات در بوته‌ها، مراتع و حتی حومه‌های نزدیک به  جنگل زندگی می‌کنند. گورکن‌ها زیر زمین لانه کرده و از خزه‌ها، چمن خشک و برگ‌ها برای پوشاندن لانه‌هایشان استفاده می‌کنند. وقتی آب‌وهوا سردتر می‌شود، یعنی اواخر نوامبر و اوایل دسامبر، گورکن‌ها به خواب رفته و زمستان را در بی‌هوشی به سر می‌برند.

تمبر حیوانات لیتوانی تمبر حیوانات لیتوانیتمبر حیوانات لیتوانی جزو مجموعه‌های تمبری محبوب به شمار می‌رود.

 

ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر