تمبر ایموجی ها

0
2155

تمبر ایموجی ها

تمبر ایموجی ها تمبر ایموجی ها

پست سوئیس دو تمبر ایموجی ها به عنوان زبان جدید آینده را منتشر کرد. ارتباطات مدرن بدون آن‌ها غیرقابل فهم است: تصاویر کوچک و آیکون‌های بی‌شماری که در پیامک‌ها و ایمیل‌های ما به‌عنوان ایموجی (emoji) شناخته می‌شود. این تصاویر مفهومی و صورتک‌ها ابتدا در پیام‌های مجازی ژاپنی استفاده می‌شده‌ و بعدها در سراسر جهان گسترش یافته است.

تمبر ایموجی ها تمبر ایموجی ها

ایموجی در واقع به معنای خط تصویری است. کلمه ایموجی از واژگان (e) تصویر + (moji) شخصیت برگرفته شده است. این نام بدون تردید چون به کلمه “احساسات” (emotion) نزدیک است، مورد قبول واقع شده است.

این تصاویر کوچک، برقراری ارتباطات را برای افراد تسهیل می‌کند و به ما اجازه می‌دهد که سریع و واضح به فرد مقابل نشان دهیم که منظورمان جدی یا شوخی است.

اولین ایموجی توسط شیگه‌تاکا کوریتا در سال ۱۹۹۸ ساخته شد، زمانی که او توسط یک ارائه‌دهنده تلفن همراه ژاپنی مامور شد آیکون‌های ساده و تک‌رنگ خلق کند. این در حالی است که طبق شواهد، تاریخ شکلک ها به سال ۱۶۸۴ باز می گردد.

تمبر ایموجی ها تمبر ایموجی ها

این روزها تعداد زیادی از ایموجی های مختلف در دنیای دیجیتال وجود دارد. اپل، گوگل و فیسبوک همگی نسخه ایموجی های خود را دارند که جزئیاتشان با یکدیگر متفاوت است. همچنین این شکلک‌ها در سال ۲۰۰۹ در سیستم ایمیل جیمیل پدیدار شدند.در سال ۲۰۰۸ رونمایی ایفون در ژاپن با تاخیر انجام شد چون فاقد شکلک ها بود. همچنین استفاده از ایموجی‌ها در بازاریابی موبایلی باعث افزایش ۷۷۵٪ فروش محصولات برخی از شرکت‌ها شده است.

اسمایلی کلمه دیگری است که گاهی به عنوان یک اصطلاح عمومی برای همه شکلک‌ها استفاده می‌شود. البته در واقع این واژه به شکلک لبخند اشاره دارد که در سال ۱۹۶۳ به صورت یک دایره زرد با نقطه‌های سیاه و سفید به نمایندگی از چشم و یک کمانک به نمایندگی از دهان (☺) طراحی شد. در اینترنت و در دیگر نوشته‌های ساده کانال‌های ارتباطی این شکلک از محبوب‌ترین شکلک‌ها است.

تمبر ایموجی ها تمبر ایموجی ها

هر یک از کشورها با توجه به فرهنگشان، از ایموجی های مختلفی استفاده می‌کنند. به‌عنوان مثال بر اساس آمار مربوط به استفاده کشورهای مختلف از ایموجی ها و یا شکلک‌های موجود در توئیتر، کشورهای فرانسه و ایتالیا بیشتر از نمادهای رمانتیک و عشق استفاده می‌کنند، اسپانیایی‌ها بیشتر طرفدار ایموجی های عضلانی هستند و انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها تمایل بیشتری به استفاده از شکلک‌های خشم و خستگی دارند.

تمبر ایموجی ها تمبر ایموجی هاامروزه ایموجی ها به بخشی تفکیک ناپذیر از زبان، مخصوصا در فضای دیجیتال تبدیل شده اند، ۱۷ جولای در تقویم نیز روز جهانی شکلک نامیده شده است. شکلک ها این زبان جهانی نسل حاضر در دنیای پر سرعت دیجیتال برای بیان احساساتی به کار می روند که گاه در قالب کلام نمی گنجند اما با یک صورتک ساده می توان به خوبی هزاران حرف نگفته را منتقل کرد. پست سوئیس به دلیل اهمیتی که این ایموجی ها به دست آورده اند، تمبر ایموجی ها را منتشر کرده است:

تمبر ایموجی ها تمبر ایموجی ها

ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
اشتراک‌گذاری
نوشته قبلیتبریز در محاصره چکمه ها
نوشته بعدیتمبر لیلی لانگتری
راضیه علیپور، دانشجوی سال آخر کارشناسی ارشد رشته علوم ارتباطات در دانشگاه تهران است. او از سال 92 به عنوان خبرنگار گروه اجتماعی در خبرگزاری ایسنا وارد دنیای مطبوعات شده و سپس به عنوان خبرنگار اقتصادی دو‌زبانه در پایگاه خبري اتاق بازرگاني ايران مشغول به کار شد. او همچنین در مجلاتي مانند "صدا" به سردبیری رضا قوچانی و آینده نگر قلم زده و در حال حاضر در بخش بین الملل ماهنامه دنیای تمبر مشغول به فعالیت است.