تمبر انرژی هسته ای ایران

0
206

تمبر انرژی هسته ای ایران

تمبر انرژی هسته ای ایران

در سال ۱۸۰۵ جان دالتون انگلیسی – که به عنوان مبتکر نظریه اتمی مدرن شناخته می شود- مطرح کرد. هر یک از عناصر موجود متشکل از اتم هایی است و این اتم ها می توانند با یکدیگر به شکل ترکیبات شیمیایی ترکیب شوند.

اگرچه دانشگاهیان از قرن های گذشته و فرهنگهای مختلف نیز درباره وجود اتم ها نظریاتی داشته اند، درک بیشتر درباره این موضوع از اوایل قرن ۲۰ شکل گرفت؛ زمانی که آلبرت انیشتین آلمانی (بعد از تبدیل شدن به شهروند آمریکایی) مقالاتی ارائه داد که در نهایت به دیگر پیشرفت های علمی مهم در زمینه نظریه اتمی و مولکولی منجر شد.کار او همچنین باعث شد که از انرژی هسته ای برای تولید سلاح اتمی برای اولین بار در جنگ جهانی دوم استفاده شود، هرچند خود او فردی صلح طلب بود.

تمبرهای بسیاری منتشر شده اند که از اکتشافات و دستاوردهای مختلف توسط دانشمندان اتمی در طول سالیان مختلف تقدیر کنند. تمبر زیر در بهمن ماه سال ۱۳۸۵ توسط رییس جمهوری وقت، رونمایی و در فروردین ۱۳۸۶ توسط پست جمهوری اسلامی به چاپ رسید.تمبر انرژی هسته ای ایران

به گفته محمد حسین یزدی نژاد مسوول گنجینه تمبر، سکه و اسکناس موزه مرکزی سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، طراحی و انتشار تمبر انرژی هسته ای در پی اعلام دستیابی ایران به اورانیوم غنی شده به میزان ۳٫۵ درصد در فروردین ماه سال ۱۳۸۵ انجام گرفت. 

وی ادامه داد: این تمبر یک قطعه ای در تیراژ ۴۵۰ هزار سری تصاویری نمادین از پرچم ایران به نشانه اراده ملی ایرانیان و کبوتر سفید درحالی که برگ زیتون به دهان گرفته به نشانه صلح جهانی به نمایش گذاشته است. در چهار گوشه این تمبر نمادهایی از کاربرد صلح آمیز انرژی هسته ای در عرصه کشاورزی، برق، پزشکی و صنعت در کنار برگ زیتون قرار گرفته است.

ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
اشتراک‌گذاری
نوشته قبلیمهر پستی عبدالحق
نوشته بعدیتمبر آسمان نوشته عشق در آمریکا
راضیه علیپور، دانشجوی سال آخر کارشناسی ارشد رشته علوم ارتباطات در دانشگاه تهران است. او از سال 92 به عنوان خبرنگار گروه اجتماعی در خبرگزاری ایسنا وارد دنیای مطبوعات شده و سپس به عنوان خبرنگار اقتصادی دو‌زبانه در پایگاه خبري اتاق بازرگاني ايران مشغول به کار شد. او همچنین در مجلاتي مانند "صدا" به سردبیری رضا قوچانی و آینده نگر قلم زده و در حال حاضر در بخش بین الملل ماهنامه دنیای تمبر مشغول به فعالیت است.