تمبرهای ادوارد جنر

0
331

تمبرهای ادوارد جنر

تمبرهای ادوارد جنر

ادوارد جنر، پزشک معروف انگلیسی در ۱۷ مه ۱۷۴۹م، در انگلستان به دنیا آمد. وی پس از طی تحصیلات مقدماتی، به تحصیل در رشته طب پرداخت و نزد یکی از پزشکان زادگاهش به کسب تجربه مشغول شد. جِنِر در ۲۱ سالگی راهی لندن شد و تحت نظر یکی از جراحان معروف زمان به کار آموزی پرداخت.

تمبرهای ادوارد جنرتمبرهای ادوارد جنرتمبرهای ادوارد جنر

او پس از چندی، به مطالعه و تحقیق در مورد بیماری آبله که روی آورد و با تلاش خستگی‏ ناپذیر خود موفق شد تا در ۱۴ مه ۱۷۹۶م واکسن ضد آبله را کشف کند. او معتقد بود که تزریق مایه آبله، سبب ایجاد آبله خفیف در انسان می‏شود و همین موضوع موجب مصونیت بدن در مقابل این بیماری خواهد شد. پس از آزمایش موفقیت‏ آمیز واکسن آبله، جنر فوراً این کشف را طی رساله‏ ای نوشت و به دانشمندان ارائه نمود.

در این هنگام، برخی دانشمندان او را شعبده باز قلمداد کردند و با عنوان کردن این‏که جنگ با تقدیر و طبیعت، برخلاف موازین دینی است، مبارزات جنر علیه بیماری آبله را تقبیح کردند. اما جنر دست از کار نکشید و به آرامی نظریات و کشفیات خود را به اثبات رساند. کم کم جنر شهرت یافت و هزاران نفر را با موفقیت واکسینه کرد. از آن پس آبله کوبی در نقاط دیگر دنیا نیز رواج یافت و بسیاری از مردم، از خطر مرگبار آبله رهایی یافتند. وی سال‏های پایانی عمر را در زادگاهش گذراند و سرانجام در ۳۰ نوامبر ۱۸۲۲م در ۷۳ سالگی در گذشت.

تمبرهای ادوارد جنر

ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر