تمبرهایی برای کارگردان وحشت!

به مناسبت 13 آگوست سالروز تولد آلفرد هیچکاک کارگردان مشهور ژانر وحشت

0
186

تمبرهایی برای کارگردان وحشت!

تمبرهایی برای کارگردان وحشت!

آلفرد هیچکاک ، در هنگامه ای که بازیگران سینما بیش از فیلم سازان شهرت و محبوبیت داشتند ، یکی از معدود کارگردان ها – و به جرات می توان گفت تنها کارگردانی بود که شهرت و اعتباری بیش از بازیگران سینما داشت.

تمبرهایی برای کارگردان وحشت!“آلفرد هیچکاک” متولد ۱۳ آگوست ۱۸۹۹ میلادی در انگلیس است. 
او در سال ۱۹۳۹ از انگلیس به آمریکا مهاجرت کرد و تا پایان عمرش ۲۹ آوریل ۱۹۸۰ در لوس‌آنجلس ماند. هیچکاک تا زمانی که در قید حیات بود، ۵۳ فیلم ساخت و با فروش فیلم‌هایش در سراسر جهان به عنوان یکی از مشهورترین فیلم‌سازان تاریخ سینما به شمار می‌آید.
هیچکاک در سال ۱۹۲۰ خود را برای اولین بار به عنوان نقاش و طراح به استودیو تازه تأسیس “پارامونت فیموتمبرهایی برای کارگردان وحشت!س” در لندن معرفی کرد و در آن جا با طراحی تیتراژ شروع به کار کرد. گاهگاهی هم در کنار کار اصلی خود، مشغول طراحی لباس و صحنه شد و رفته رفته تغییرات نهایی فیلم‌ها را انجام داد تا این که در سال ۱۹۲۲ به علت اخراج شدن یک کارگردان، صحنه‌ی نهایی باقی‌مانده از فیلم را کارگردانی کرد و از این زمان به بعد توانست نظر تهیه کننده‌ها را به خود جلب کند.
سال ۱۹۲۶ هیچکاک فیلم “مستأجر” را با تهیه کنندگی کشور آلمان ساخت و توانست در انگلیس به شهرت برسد. او با ساخت فیلم “مستأجر” ژانر سینمایی خود را یافت، ژانرThriller که در همه‌ی فیلم‌های خود دنبال کرد.
هیچکاک بعد از مهاجرت به آمریکا، فیلم‌های متعددی ساخت و به اتفاق چند تن از دوستان خود یک شرکت فیلم‌سازی به نام “ترانس آتلانتیک فیلم” راه  انداخت و اولین فیلم مستقل خود به نام “طناب” با بازی “جیمز‌استوارت” راساخت و با این فیلم برای اولین بار زمان واقعی روایت را وارد ساختار فیلم کرد. از این زمان به بعد با بزرگ‌ترین استودیو‌های فیلم‌سازی امریکا همچون وارنر برادرز و پارامونت همکاری کرد و شاهکارهای زیادی به تاریخ سینما هدیه کرد؛ فیلم‌هایی مثل سرگیجه، پنجره‌ی رو به حیاط، پرندگان، مارنی و روح.تمبرهایی برای کارگردان وحشت!

ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر
ورود به تلگرام ایران تمبر